נמקו של יגאל נמדר תחיה את גיוסי חברות הנדל"ן האמריקאיות?

מטיוטת התשקיף עולה כי החברה תנסה לגייס 400 מיליון שקל באג"ח לא צמודות, בריבית של עד 6%

נכס של נמקו. תמורת ההנפקה תשמש לרכישת נכסים / צילום: מתוך מצגת החברה
נכס של נמקו. תמורת ההנפקה תשמש לרכישת נכסים / צילום: מתוך מצגת החברה

קריסת חברת הנדל"ן הקנדית אורבנקורפ, וחששות המשקיעים המקומיים בנוגע לאג"ח שהנפיקה אקסטל, הובילו להאטה בזרימת חברות הנדל"ן הזרות שמבקשות לגייס אג"ח בבורסה בת"א, אך מתברר שלא עצרו אותה לגמרי. היום הוגשה טיוטת תשקיף לגיוס חוב על-ידי קבוצת Namco Realty של איש העסקים היהודי-אמריקאי יגאל נמדר. נמקו מבקשת לגייס 400 מיליון שקל באג"ח לא צמודות, נושאות ריבית שנתית של עד 6%. חברת הדירוג S&P מעלות מדרגת את האג"ח בדירוג ilA פלוס, בתחזית דירוג יציבה. החתם המוביל בהנפקה הוא פועלים אי.בי.אי.

לפי כלכלני S&P מעלות, הנזילות של נמקו היא "הולמת". עוד מציינים במעלות, כי "דירוג החברה נתמך בתיק נכסים מניבים, המאופיין בפיזור גיאוגרפי נרחב, בפיזור שוכרים ובפיזור ענפי פעילות של השוכרים. לחברה אסטרטגיה אגרסיבית לרכישת נכסים בתפקוד חסר, והשבחתם. יחד עם זאת, לחברה יכולת מוכחת בשיפור נכסים מסוג זה תוך זמן קצר יחסית, אשר ממתנת את הסיכון הכרוך במדיניות זו".

בכפוף לביצוע הגיוס יעביר נמדר לחברה 35 נכסי נדל"ן מניב, אשר מושכרים ברובם לרשתות ולחנויות קמעוניות. ככלל, תמורת ההנפקה צפויה לשמש לרכישת נכסים חדשים, כולל לתשלום אפשרי של רכישת החזקות שותפים.

בדומה לחברות זרות אחרות שהנפיקו אג"ח בישראל, גם נמקו התאגדה לאחרונה באיי הבתולה. לפי התשקיף, נמדר צבר את הונו הראשוני בראשית שנות ה-90 "במסגרת פעילות עסקית בתחום התכשיטים", והחל לעסוק בהשקעות בתחום הנדל"ן באופן אינטנסיבי משנת 2000.

איגרות החוב של נמקו יעמדו לפירעון ב-18 תשלומים חצי-שנתיים שווים, החל מסוף דצמבר 2017 ועד סוף יוני 2026. כל אחד מ-17 התשלומים הראשונים יהווה 5.56% מקרן ערכן הנקוב הכולל של האג"ח, והתשלום האחרון יהווה 5.48%. הריבית השנתית תיקבע במכרז, ולא תעלה על 6%. הריבית תשולם החל מסוף דצמבר 2016 עד סוף דצמבר 2026.

במצגת שפרסמה נמקו לקראת הגיוס היא מציינת שהיא עוסקת בעיקר בנדל"ן מניב לתחום המסחר, בדגש על קניונים ומרכזי קניות. לפי נתוניה, ה-NOI שלה (רווח תפעולי לפני פחת ומימון) בחישוב שנתי הוא כ-54.6 מיליון דולר. בין השוכרים בנכסיה נמצאים מיקרוסופט, ג'יי.סי פני, H&M ומקדונלד'ס.