דוח התעסוקה הקשה שלח את וול סטריט לסגירה שלילית

דוח תעסוקה קשה פורסם היום והצביע על בעיות חמורות שצצו בשוק העבודה האמריקאי ■ ההערכות: העלאת ריבית ביוני הולכת ומתרחקת ■ הנפט סגר מתחת לרמת 49 הדולר לחבית

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו בסיום המסחר היום (ו') בוול סטריט וזאת לאחר פרסום נתונים קשים אודות שוק העבודה האמריקאי. מדד ה-S&P 500 שרשם אתמול רמות שיא שלא נראו מאז תחילת נובמבר אשתקד, הולך ומתרחק מרמה זו.

 

לפני תחילת המסחר פורסם דוח התעסוקה החודשי שהצביע על התווספות של 38 אלף מקומות עבודה בלבד בחודש מאי, וזאת כשהציפיות היו להוספה של 159 אלף משרות חדשות בהמשך להוספה של 160 אלף משרות באפריל. שיעור האבטלה ירד לרמה של 4.7%.

באמצע החודש יכריע הפדרל ריזרב האם להעלות את הריבית בארה"ב, כשלדוח התעסוקה הנוכחי יהיה משקל בהחלטת הבנק המרכזי. ההערכות לפני הפרסום היו כי דוח חזק מהצפי יעודד את הפד להעלות את הריבית, לאחר שעשה זאת בפעם האחרונה בדצמבר אשתקד ודוח חלש יעשה את הפעולה ההפוכה.

מכל מקום, החוזים העתידיים על שיעורי הריבית מאותתים, טרם פרסום הדוח, על סיכוי של 20% להעלאת ריבית ביוני ושל 60% להעלאה בחודש הבא.

 

נשיא שלוחת הפד בשיקגו צ'רלס אוונס התראיין היום לרשת CNBC והדגיש כי התיזמון של העלאת הריבית הבאה הוא "לא כזה חשוב". אוונס העריך כי הפד יעלה את הריבית פעמיים ב-2016, וזאת במקרה שהנתונים הכלכליים יהיו בצפי התחזיות.

המשקיעים שמעריכים כעת כי הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית החודש מסתערים על האג"ח הממשלתי הארוך והתשואות יורדות ב-9 נקודות לרמה של 1.71%.

וול מארט  עתידה להתחיל בקרוב בניסוי משלוחים של מוצרי מכולת באמצעות אובר וליפט. 

גאפ  ריכזה עניין לאחר שחברה האופנה דיווחה אמש כי מכירותיה בחודש מאי נפלו ב-5%.

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי חברות התעופה יונייטד קונטיננטל  ודלתא איירליינס  הן בן החברות אשר שוקלות להציע לרכוש את Avianca.

ה"ניו יורק פוסט" דיווח כי מנכ"לי יאהו  וטוויטר  נפגשו לאחרונה על מנת לדון באפשרות של מיזוג ביניהן.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]