בקרוב בצה"ל: קסדת הטיסה הטובה בעולם בשווי 400 אלף ד'

תצוגה מתקדמת שמאפשרת לטייס להסתכל על רצפת המטוס ו"לראות" את הקרקע שמתחתיו, מערכת פקודות קוליות ושלל טכנולוגיות שטרם נראו ■ הצצה ראשונה לקסדת טייסי ה-F-35, מטוס הקרב המתקדם בעולם

קסדת F-35 מטוס קרב לוקהיד מרטין / צילום: וידאו
קסדת F-35 מטוס קרב לוקהיד מרטין / צילום: וידאו

ה-F-35, הוא כנראה הפרויקט הביטחוני הכי שנוי במחלוקת של השנים האחרונות, אבל קשה שלא להתפעל מההבטחות של הטכנולוגיה היקרה הזאת. כך לפחות סבור אדם קלארק, כתב של אתר הטכנולוגיה האמריקאי gizmodo , שזכה להיות נסיין של מוצר יוקרתי ונחשק במיוחד - קסדת השליטה של טייס ה-F-35 שעלותו 400,000 דולר.

הקסדה אותה בדק קלארק כוללות מערכת פקודות קוליות, מערכת ראיית הלילה ותצוגה המתקדמת שמציגה לא רק מידע על הטיסה אלא גם מאפשרת לטייס לצפות במסלול הטיסה בזמן אמת הודות למצלמות האינפרא-אדום בהן מצויד במטוס.

התצוגה המתקדמת מאפשרת לטייס להסתכל על רצפת המטוס ו"לראות" את הקרקע שמתחתיו. הקסדה נחשבת לחלק בלתי נפרד ממערכות הנשק של המטוס, ככה שכשהיא לא מחוברת אליו, היא למעשה סתם קסדה שיכולה לשמש אתכם גם ברכיבה על אופניים . הקסדה קלה להפתיע - היא שוקלת כ-2.4 ק"ג בלבד, כבדה קצת יותר מקסדת פוטובול ממוצעת, כאשר כל אחת מותאמת באופן אישי לטייס בעזרת סורקי תלת מימד מיוחדים שמגבירים את הנוחות והבטיחות שלה.

כפי שכבר פורסם, ב-22 ביוני יתקיים טקס גלילה של החמקן הישראלי הראשון במפעלי לוקהיד מרטין בפורט וורת', טקסס. בכירי מערכת הביטחון ושר הביטחון ינכחו באירוע. שלושה שבועות לאחר מכן תמריא מישראל משלחת הטייסים הראשונה שתתאמן בארה"ב על המטוס החדש , כאשר זוג המטוסים הראשון ינחת בבסיס חיל האוויר נבטים במהלך דצמבר 2016.