נעילה חיובית בוול סטריט; ה-S&P בשיא מתחילת השנה

דוח התעסוקה לחודש מאי איכזב את השווקים, ונאומה של יילן מתפרש כדחייה בהעלאת הריבית שתוכננה, ככל הנראה להמשך החודש ■ תשואות האג"ח הממשלתי עולות ב-2 נק' ל-1.72%

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

עליות שערים נרשמו בסיום המסחר היום (ב') בוול סטריט, זאת לאחר האכזבה שנרשמה בסוף השבוע מדוח התעסוקה. בורסות אירופה במגמה מעורבת. מדד S&P סגר ברמה הגבוהה ביותר מאז תחילת השנה וזה אולי הנתון החד ביותר במצביע על הניתוק של וול סטריט ממיין סטריט: שוק עבודה חלש, העלאת ריבית מתרחקת - ובשווקים הפיננסים - עליות.

 

כזכור, דוח התעסוקה לחודש מאי איכזב קשות, עם הוספה של 38 אלף משרות בלבד במשק האמריקאי לעומת תחזית להוספה של 159 אלף משרות. כעת מנסים פעילי השוק להבין לאן מועדות פניו של הפדרל ריזרב, כשברור כי החודש לא תהיה העלאת ריבית, וכנראה גם לא בחודש הבא, שכן שוק עבודה יציב ובריא הוא תנאי הכרחי לשינוי במדיניות הפד, ונראה כי הבנק המרכזי ימתין גם לדוח חודש יוני לראות האם מדובר במגמה של היחלשות בשוק העבודה או שמא "מעידה" חד פעמית.

לשם המחשה, נציין כי לאחר דוח התעסוקה, השווקים מתמחרים סיכוי של כ-4% בלבד להעלאת הריבית בפגישה שתיערך ב-14-15 ביוני. בנוגע ליולי, הרי החוזים מאותתים על סיכוי של 30% להעלאת ריבית בחודש הבא, נפילה לעומת סיכוי של 42% טרם פרסום דוח התעסוקה.

 

"תגובת השוק ביום ו' הייתה מאוד מרשימה. פעילי השוק מתרגשים מהמשך סביבת הריבית הנמוכה במקום להתמקד בחולשת הכלכלה. זוהי עדות נוספת כי המדיניות המוניטארית מאבדת מהאפקטיביות שלה על השווקים", ציינו ב-FxPro.

לוח המאקרו ריק היום, והמשקיעים יתמקדו בנאומה של נגידת הפד ג'נט יילן בכנס כלכלי בפילדלפיה, הפעם האחרונה בה בכיר מהפד ישמיע דעתו לפני החלטת הריבית בשבוע הבא. המשקיעים ינסו לדלות רמזים ולהבין לאן נושבת הרוח בכל הנוגע למדיניות הריבית. 

נאומה של ילן לא נשא בחובו גדולות ונצורות והיא חזרה על כוונתה להעלות ריבית אולם לא חזרה על המנטרה של "בחודשים הקרובים" והמשקיעים בוול סטריט מפרשים את הנאום כמקטין עד מאוד את הסיכויים להעלאת ריבית במהלך החודש. עוד לפני נאומה של יילן היה זה נשיא שלוחת הפד בבוסטון אריק רוזנגרן שנאם בכנס בפינלנד, וציין כי הוא עדיין רואה העלאת ריבית בארה"ב חרף נתוני התעסוקה. רוזנגרן הודה כי הנתונים מאכזבים, אך הדגיש כי יש להמתין לראות האם מדובר בשינוי מגמה או שמא באנומליה חד פעמית.

סרגון  הישראלית ריכזה מחזורי מסחר גבוהים לאחר שהחברה דיווחה על שורה של עסקאות בהודו בהיקף כספי כולל של כ-40 מיליון דולר. העסקאות החדשות של החברה מאופיינות בשיעורי רווחיות גבוהים מהעבר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]