הרצוג נחקר שוב באזהרה לפני 10 ימים; ההערכה - התיק ייסגר

זאת במסגרת הפרשה בה הוא חשוד בקבלת תרומה אסורה בפריימריז בעבודה ב-2013 ■ מדובר בהשלמת חקירה ■ הרצוג: "בטוח שיוכח כי לא נפל רבב בהתנהלותי"

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נחקר לפני מספר ימים פעם נוספת באזהרה, במסגרת חקירת החשדות לעבירות של אי-דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב. זאת בהקשר לבחירות המקדימות (פריימריז) לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013.

הרצוג נחקר כבר לפני 10 ימים במשך שעה. הרצוג וגם המשטרה עשו ככל יכולתם כדי למנוע את פרסום החקירה, שכן היא התקיימה במהלך הניסיון הנוסף לצרף את המחנה הציוני לממשלה.

מדובר בחקירת השלמה, שנדרשה לפני סיכום התיק. ההערכה כי התיק נגד הרצוג ייסגר נותרה בעינה.

בסוף חודש אפריל, כשבוע לאחר תחילת החקירה, נראה היה כי בכוונת המשטרה להמליץ על סגירת התיק נגד יו"ר האופוזיציה. עוד לפני שהחקירה סוכמה ועוד לפני שדנו בה בפרקליטות, ההערכה הייתה כי הממצאים שנאספו נגד הרצוג לא יוכלו לבסס המלצה להגיש נגדו כתב אישום.

הפרשה עוסקת בין היתר במנכ"ל של חברת סיעוד, שעל-פי החשד השקיע עשרות אלפי שקלים מחוץ לתקציב הרשמי של הקמפיין על-מנת לפגוע במתחרה יחימוביץ'.

עד כה הרצוג הדף את ההאשמות כלפיו והבטיח לשתף פעולה עם מאמצי החקירה. מי שהיה יד-ימינו של הרצוג, שמעון בטאט, כבר נחקר באזהרה בפרשה.

"נתניהו לא ייפרד מהקיצוניים"

ביום שבת התייחס הרצוג למגעים על הצטרפות מפלגתו לקואליציה ואמר כי יש עדיין סיכוי שהמהלך ייצא לפועל. "אם נתניהו יוציא את הבית היהודי מהקואליציה, אנחנו נתכנס כמפלגה ונשקול את הדברים", אמר באירוע "שבתרבות" במודיעין.

"נתניהו בחר ללכת עם הקיצוניים", הבהיר הרצוג. "אני לא רואה סרט שהוא נפרד מהם. אני מנהיג קבוצה חזקה ואידאולוגית. אם הוא ייפרד מהימין הקיצוני, אנחנו נתכנס ונחליט. אני מנהיג הקבוצה אבל לא דיקטטור. זו לא מפלגה של מנהיג עם דחלילים".

הרצוג התייחס גם לאפשרות של חיבור עם מפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון, לאחר שהאחרון קרא לו השבוע להצטרף לממשלה. "הכול תזזיתי ויכול לקרות", אמר.