ב-1,000 ד': פיתוח מהפכני חדש הופך כל מכונית לאוטונומית

מכונית ללא נהג על בסיס חוכמת ההמונים: הכירו את הסטארט-אפ Comma.ai, שזכה להתלהבות רבה לאחר שהציג מוצר חדשני שעשוי לחולל מהפכה של ממש בתחום המכונית האוטונומית ■ צפו בווידאו

מערכת שתהפוך כל מכונית לחכמה תמורת 1000 דולר, Comma, האקר, ג'ורג' הוץ / צילום: The Verge
מערכת שתהפוך כל מכונית לחכמה תמורת 1000 דולר, Comma, האקר, ג'ורג' הוץ / צילום: The Verge

ג’ורג’ הוץ, ההאקר האמריקאי שהתפרסם אחרי שפרץ את האייפון והפלייסטיישן דור 3, הפך ליזם ולמנכ"ל של חברה בשם Comma.ai, ששואפת להביא את בשורת המכונית החכמה להמונים כבר בשנה הבאה. בראיון שהעניק ההאקר לאתר The Verge, הסביר הוץ כי תמורת פחות מ-1000 דולר, תותקן על המכונית של הלקוח ערכה מיוחדת שמסוגלת להפוך כמעט כל מכונית טיפשה לחכמה ואוטונומית.

מה שמייחד את מערכת הנהיגה האוטונומית של הוץ הוא שבמקום לבנות סדרה של פקודות נוקשות שהמכונית חייבת לבצע, כמו "תמיד תיקחי פניה X במהירות Y ", המערכת לומדת את ההתנהגות של הנהגים ואת הרגליהם, מנתחת אותם ואז מורה למכונית לנהוג בהתאם. במילים אחרות, מדובר במערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת על חוכמת ההמונים, מעין "וויז למכוניות ללא נהג". 

על מנת שהמערכת תעבוד כמו שצריך, היא תצטרך לאסוף כמויות אדירות של מידע ולנתחן, רק שבניגוד לגוגל או טסלה, ל- Comma.ai,, אין צי של מכוניות שמסוגל לאסוף מידע מדויק ולנתח אותו.

לכן, החברה השיקה אפליקציית מובייל בשם chauffeur, שמנתחת את הרגלי הנהיגה של המשתמש ושולחת את הנתונים למאגר המידע של החברה. הוץ מקווה שעד סוף 2018, Comma.ai תאסוף מיליארד מיילים של מידע, מה שיאפשר לה לייצר את "הנהג האולטימטיבי" שישתלט לכם על ההגה.

ויש מי שמאמין בו - באפריל האחרון , הוא הצליח לגייס השקעה של 3.1 מיליון דולר מקרן הון סיכון, ואם הוא אכן יצליח לספק מערכת שתהפוך כל מכונית פשוטה למכונית ללא נהג בפחות מ-1000 דולר, יתכן שהוא יהפוך לשחקן משמעותי בשוק.