משה אשר מחנך את הדור הצעיר, עידן עופר תורם ללונדון ביזנס סקול

וגם: בני גנץ פוגש יזמים בבאר-שבע, ויואב גלנט מבקר בנס-ציונה

קפלן, אשר ולינזן / צילום: רונן מחלב
קפלן, אשר ולינזן / צילום: רונן מחלב

ילדים חובבי מסים?

משה אשר טוען כי בניגוד לדור הבוגר, "הדור הצעיר לא מגלה התנגדות לצורך בתשלום מסים"

צמרת עולם המסים הישראלי הגיעה היום (ה') לכנס של הסניף הישראלי של האגודה הבינלאומית לטיפול בנאמנויות, עזבונות ומיסוי, סטפ ישראל.

אל הכנס, שהתקיים במלון דן בתל-אביב, הגיעו דמויות בכירות מתחום המסים והכלכלה הישראלית, בהם מנהל רשות המסים, משה אשר; כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן; השותף המנהל בהרצוג פוקס נאמן ויו"ר סטפ ישראל, עו"ד מאיר לינזן; ראש הרשות לאיסור הלבנת הון, שלומית ווגמן; נשיא סטפ ישראל, עו"ד אלון קפלן; ועורכי הדין פיני רובין ואלון קפלן.

אשר חשף בפני הקהל את הפרויקט החדש שהקימה רשות המסים בבתי הספר, במסגרתו היא מחנכת את הדור הצעיר על החשיבות בתשלום מסים.

"מסבירים להם כיצד מתבצע התשלום, לאן הולך הכסף, כיצד מתחלק הנטל ועוד", אמר אשר, וסיפר בהומור כי הוא מופתע כיצד הדור הצעיר, בניגוד לדור הבוגר, "לא מגלה התנגדות לצורך בתשלום מסים ומבין את חשיבותו".

בנוסף, אשר דיבר על הארכת מבצע הגילוי מרצון והרגיע את הקהל: "כל מי שתכנן לרוץ לעשות גילוי מרצון עד סוף החודש, יכול להירגע. יש זמן עד סוף השנה".

קפלן, אשר ולינזן / צילום: רונן מחלב
 קפלן, אשר ולינזן / צילום: רונן מחלב

משקיעות עדיפות על משקיעים?

אלה אלקלעי: "כשנשים מחוץ לעולם הזה, רק הבנקים מרוויחים"

עולם הפיננסים אינו מתחומי העניין הפופולריים בקרב נשים, וקבוצת נשים שדווקא כן עוסקת בכך, שמה לה למטרה להעלות את המודעות לעולמות הכלכלה והפיננסיים בקרב הציבור הנשי.

וכך יצא לו זו השנה השנייה ברציפות אירוע "השיק של השוק" - סדרת מפגשים לנשים בנושאי כלכלה וכסף. מאחורי האירוע עומדים הבורסה לניירות ערך, בית ההשקעות IBI, בית האופנה Comme Il Faut ו-Supersonas - ארגון הפועל ליצירת נוכחות נשית שוויונית ומאוזנת.

בכנס השתתפו מיכל ברוורמן, מנהלת בכירה בתחום הסייבר במיקרוסופט העולמית, שמשמשת בתפקידה כ-General Manager of Azure Cybersecurity; ענת שפרלינג, מומחית ליזמות חברתית, קולנוע ומגדר; גל לנדאו-יערי, משנה למנכ"ל הבורסה לניירות ערך; ואלה אלקלעי, שותפה וסמנכ"לית פיתוח עסקי ב-IBI בית ההשקעות.

אלקלעי דיברה על הצורך בשינוי המצב, ממנו, לדבריה, מרוויחים רק הבנקים: "המציאות בה נשים מנהלות את תקציב המשפחה השוטף, נמצאות במינוס בחשבון הבנק ומשלמות ריבית גבוהה, בעוד הגברים מנהלים את הנכסים הפיננסים, נמצאים בעיקר בתוכניות חיסכון ופיקדונות ומקבלים ריבית נמוכה מאוד - לא טובה לאף אחד מלבד הבנקים. לאור זאת ולאור העובדה שמחקרים רבים מעידים כי נשים משקיעות טוב מגברים, המסקנה הברורה היא שכדאי לנשים לפנות זמן ולהיות מעורבות בניהול ההשקעות של הכסף המשפחתי".

אלקלעי / צילום: תמר מצפי
 אלקלעי / צילום: תמר מצפי

בני גנץ ו"הבירה העסקית של הדרום"

הרמטכ"ל לשעבר פגש יזמים בבאר-שבע 

השבוע ביקר הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, ב-Innovation Center BaseCamp, מרכז חדשנות הממוקם בפארק ההיי-טק גב ים נגב, שעוסק בפיתוח והאצה של טכנולוגיות ביטחוניות, אופטימיזציה של מצבי חירום, יישומי חקר המוח לתחומי הביטחון, המודיעין ועוד.

בביקורו נפגש גנץ עם הסטארט-אפים הפועלים במרכז ואמר כי "אי-אפשר שלא להתרגש מהעובדה שחזונו של בן-גוריון מתממש לנגד עינינו. פארק ההיי-טק משמש כאבן שואבת לפוטנציאל יכולות בלתי נלאה ותורם רבות לפיתוח באר-שבע כבירה עסקית, מדעית וטכנולוגית בעלת השפעה משמעותית על אזור הדרום כולו. ההתפתחות המואצת של הנגב והדרום בשנים האחרונות מהווה מרכז כובד אסטרטגי כלכלי ותשתיתי למדינת ישראל כולה".

המרכז הוא מיזם אזרחי פרי יוזמה של עוזי צוובנר, שותף וממייסדי פארק ההיי-טק בעיר, ושותפים בו חברת הטכנולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון - בי ג'י נגב טכנולוגיות; ויק"א - קרן בריטית-ישראלית מייסודו של הברון הירש. המרכז פועל בשיתוף עם מערכת הביטחון, יחידות הסייבר והתקשוב וחברות היי-טק נוספות בבאר-שבע.

בביקור נכחו גם רועי צוובנר, מנכ"ל הפארק; נטע כהן, מנכ"ל בי. ג'י נגב; אבי יעקובוביץ, מנכ"ל חברת גב ים; והיזם ד"ר אבנר חצק.

גנץ, חצק ועוזי צוובנר. מאחור, מימין: רועי צוובנר, כהן ויעקובוביץ / צילום: איתי קצב
 גנץ, חצק ועוזי צוובנר. מאחור, מימין: רועי צוובנר, כהן ויעקובוביץ / צילום: איתי קצב

הסקרנות של סמי, הכסף של עידן עופר

בעל השליטה בחברה לישראל תרם עוד 25 מיליון אירו ללונדון ביזנס סקול, המוסד בו למד, לבניית מבנה על שם אביו

לפני מספר שנים עידן עופר, הבעלים של החברה לישראל, השתקע בלונדון, ונראה שהוא לא מזניח את התרומה למוסדות חשובים במקום. למשל הוא תורם ללונדון ביזנס סקול, המקום בו עשה תואר MBA לפני שנים רבות.

אתמול (ד') דווח ב"פייננשל טיימס" כי בית הספר היוקרתי (מקום שני בשנת 2015 בדירוג FT של בתי הספר ל-MBA, אחרי הרווארד) גייס 125 מיליון אירו ממספר תורמים, כאשר את הגיוס הובילו שתי תרומות, כל אחד בהיקף של 25 מיליון אירו, מצד שניים מבוגרי בית הספר. הראשון הוא כאמור עופר, והשני הוא ג'ים רטקליף, מנכ"ל ויו"ר חברת Ineos, שהונו מוערך בכ-3.2 מיליארד אירו.

אין זו הפעם הראשונה שעופר תורם ללונדון ביזנס סקול. ב-2013 הוא תרם עשרות מיליוני אירו, זמן קצר לאחר מעברו ללונדון. כמו בפעם הקודמת, גם הפעם התרומה הגיעה מהקרן הפילנתרופית של עידן ובתיה (אשתו) עופר.

התרומה נועדה להקמה ופיתוח מחדש של ה-Old Marylebone Town Hall, פרויקט שעלותו כמחצית הגיוס, והוא ייקרא על שם סמי עופר, אביו המנוח של עידן עופר. התרומה ניתנה בטקס בנוכחות עידן, בתיה ואביבה עופר, אלמנתו של סמי.

לדברי בית הספר, מרכז הלימודים החדש יסמן את העתיד של בית הספר: "הוא יספק סביבה דינמית בה אנשים יוכלי לבוא יחד לנסות, לחלוק ולבצע רעיונות חדשים ודרכי חשיבה". הבניין יהיה בן 3 קומות ויכלול 6 אולמות להרצאות, ספריה, 35 חדרים לסמינרים ומרכז בוגרים חדש.

עופר הזכיר את אביו בדבריו ואמר כי "הפרויקט הזה הוא צעד חשוב כדי לוודא שבית הספר ימשיך לפרוח בעתיד. אבי סמי אהב ללמוד מאחרים במהלך הקריירה שלו בתחום הספנות. הוא בילה הרבה שעות בשיחות עם ימאים וקצינים בכלי שייט במקום להיות ספון במשרדו. הגישה הזו של סקרנות היא חלק בלתי נפרד גם מקהילת הלונדון ביזנס סקול". 

עופר המשיך ואמר כי "אחת המטרות של קרן עידן ובתיה עופר היא לוודא שהדור הבא של היזמים הישראלים יהיה בעל היכולת להתמודד עם אתגרי הגלובליזציה. בית ספר זה נמצא בחזית לסייע בכך".

גלנט והקרב על הקרדיט

שר השיכון דיבר בנס-ציונה על הגידול בבנייה. ראש העיר: זה לא בגלל הממשלה

שר השיכון והבינוי, יואב גלנט, הגיע השבוע לאירוע הריסת 16 בניינים במסגרת פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בנס-ציונה. באירוע נכחו: ראש העיר, יוסי שבו; עינת גנון, מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד הבינוי; חברי הכנסת איציק שמולי ודוד ביטן - יו"ר הקואליציה; אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין; אבנר לוי, ממלא-מקום נשיא התאחדות בוני הארץ; עו"ד אייל ממו; חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן; ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים; ראול סרוגו, יו"ר איגוד הקבלנים בראשון-לציון; ודיירי הפרויקט.

שר השיכון גלנט התגאה בנאומו במגמת הגידול במספר הדירות שנבנות במסגרת התחדשות עירונית, אולם ראש העיר שבו אמר שאת הפרויקט הזה הם הצליחו לקדם למרות המוסדות הממשלתיים ולא בזכותם, וקרא לממשלה לסייע יותר לרשויות המקומיות בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית.

סרוגו, גלנט וגנון / צילום: שי שבירו
 סרוגו, גלנט וגנון / צילום: שי שבירו

צריך אשראי לנדל"ן? סעו לניו-יורק

יו"ר מרכז הבנייה אופטימי בוועידה לחיבור עם יזמים אמריקאים

אתמול נפתחה ועידה שמטרתה לחבר בין יזמי הנדל"ן ואנשי העסקים היהודים בניו-יורק ובין יזמים ישראליים. מעל ל-200 יזמים יהודים מניו-יורק הגיעו לפגוש כ-100 יזמים ישראלים כדי לבחון אפשרויות לשיתופי-פעולה.

הוועידה התקיימה במלון Dream Down Town במנהטן, ולקחו בה חלק דני דנון, שגריר ישראל באו"ם; שאול נקש; איזי תפוחי, נשיא בונדס ישראל; יוסי בכר, יו"ר דיסקונט; טל קרת, נשיא קבוצת סילברסטיין; עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי; אי ג'יי וריימונד גינדי, בעלי century 21; פרופ' דוד פסיג; רוני כהן, מנכ"ל אלדר; רונן גינסבורג, מנכ"ל דניה סיבוס; משה ריקובר, מנכ"ל קהילת הנדל"ן של מרכז הבנייה; האדריכל משה צור; גילה אורון, יו"רית ועדה מחוזית תל-אביב; אליוט שפיצר; יהודה רוה, גיל שפר ועו"ד דוד ז'והן, שותף במשרד וינרוט יהודה ותמי רווה.

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי, אמר כי "ענף הנדל"ן סובל ממחנק אשראי. היזמים והקבלנים מתלוננים שהבנקים הגיעו לתקרת האשראי, והם מתקשים לקבל אשראי לפרויקטים. יצירת קשרים עם יזמי הנדל"ן בניו-יורק, שמצידם רוצים לשלב עסקים וציונות, יכולה להיות פתרון טוב לשני הצדדים". 

בכר, תפוחי, רולס, רוה, שפר ופסיג / צילום: דפנה שביט
 בכר, תפוחי, רולס, רוה, שפר ופסיג / צילום: דפנה שביט