פיתוח חדש: כך נראה "מורה הנהיגה" של המכוניות ללא נהג

מדענים מברצלונה פיתחו סימולטור של עיר וירטואלית שמאפשרת למכוניות אוטונומיות לזהות ולהתמודד עם מכשולים ואתגרים שונים, כמו הולכי רגל, רוכבי אופניים ואפילו גשם ושלג עמוק

על אף ההתקדמות הטכנולוגית והרגולטורית, מכוניות ללא נהג עדיין לא יודעות לבצע משימות שבעבור בני אנוש הן פשוטות למדי, כמו זיהוי של מדרכה או רמזור.

מדענים במרכז לראייה ממוחשבת בברצלונה מצאו פתרון לבעיה בדמות Synthia - סימולטור של עיר וירטואלית שמאפשרת למכוניות אוטונומיות לזהות ולהתמודד עם מכשולים ואתגרים שונים, כמו הולכי רגל, רוכבי אופניים, מכוניות שאינן חונות בהתאם לחוק ואפילו גשם ושלג עמוק.

המדענים יצרו סביבה אורבנית באמצעות מאגר מגוון של 213 אלף תמונות סטליס ווידאו, והטמיעו לתוכה מכונית ומצלמות וירטואליות. לאחר מכן הם בדקו האם תרגול של המכונית האוטונומית על קומבינציה של תמונות אמתיות ווירטואליות משפרת את היכולת של התוכנה לזהות ולהגיב לתמונות מציאותיות, וגילו כי לאחר אימון היכולות קפצו מ-45% הצלחה ל-55% הצלחה.

המדענים החליטו לחלוק את כל המידע שנוצר על ידי סינתיה על מנת לקבל פידבקים ולשפר את המערכת, ועומדים לחתום על הסכמים מסחריים עם יצרני מכוניות שיתאימו את "המכונית הווירטואלית" של סינתיה לצרכים ולמפרטים שלהן.