תעש תמכור תחמושת פרימיום לציידים ולספורטאים בארה"ב

מדובר בסכום של כ-150 מיליון שקל בקירוב ■ תעש: העסקה מתקיימת בהתאם לתוכנית החברה ולפיה שליש מהמוצרים יופנה לשווקים האזרחיים בעולם

תחמושת פרימיום / צילום באדיבות תעש
תחמושת פרימיום / צילום באדיבות תעש

תעש מערכות הודיעה היום (ג') כי תמכור תחמושת קלה לשוק האזרחי בארה"ב ב-150 מיליון שקל בקירוב. מדובר בהתקשרות של מפעל יצחק, שבו מרוכזת הפעילות של תעש בתחום התחמושת הקלה עם שלושה מפיצים מרכזיים של תחמושת פרימיום הפועלים בשוק האמריקאי. בתעש אמרו כי מדובר בסוגי חימוש הנחשבים יקרים יחסית לחימוש הקל המשמש צבאות, והם מיועדים לספורטאים, לירי במטווחים ולציידים.

סמנכ"ל תעש ומנהל חטיבת התחמושת הקלה של החברה, ישראל שמילוביץ, אמר בהתייחס לצבר העסקאות בתחום התחמושת הקלה בארה"ב כי "העבודה המשותפת שלנו עם הכוחות המיוחדים ועם הזרועות השונות של צה"ל מעמידה לנו יתרון משמעותי בתחרות הבינלאומית ובתחרות שמתקיימת בשווקים האזרחיים". הוא הוסיף וציין כי הקשרים בין תעש למפיצי התחמושת הקלה בארה"ב החלו בשנים האחרונות, תוך שימת דגש על סוגי חימוש הנחשבים יוקרתיים שפותחו במיוחד לטובת פנייה לשוק האזרחי. זאת, לצד ייצור של תחמושת קלאסית, המיועדת ללחימה ולאימון של כוחות צבאיים: תוצרים של החטיבה משמשים את צה"ל, ומפעל יצחק נחשב במשרד הביטחון ספק בלעדי בתחום התחמושת הקלה.

צבר העסקאות בתחום התחמושת הקלה בארה"ב מהווה הרחבה נוספת של פעילות תעש בשוק האמריקאי, שבו החברה פעילה מאד בעיקר בשנה האחרונה. העסקה הבולטת ביותר של תעש בשוק האמריקאי התפרסמה לפני שבועות אחדים, כשצבא ארה"ב בחר במערכת ההגנה האקטיבית שפיתחה החברה, המכונה "חץ דרבן". מדובר במערכת הגנה לטנקים, לנגמ"שים ולכלי רכב קלים מפני פגיעה של טילים נגד טנקים (נ"ט). תעש תמכור לאמריקאים את הגרסה קלת המשקל של מערכת ההגנה, וזאת בהיקף שהוערך במאות מיליוני דולרים. בתוכנית זו מעורבות גם חברות אמריקאיות שיעשו התאמות של מערכות הטנקים והנגמ"שים למערכת ההגנה של תעש.

עוד קודם לעסקת החץ דרבן בארה"ב, תעש מערכות דיווחה כי תמכור נורי הטעיה לכלי הטיס המשמשים את הכוחות המיוחדים של הצבא האמריקאי, וזאת בכ-6 מיליון דולר. במסגרת עסקה אחרת, החברה תפתח בעבור חיל הנחתים האמריקאי פצצת מרגמה מדויקת במסגרת של שיתוף פעולה עם חברת רית'און. היקף עסקה זו מוערך ב-100 מיליון דולר. בתעש מערכות אמרו היום כי עסקת התחמושת הקלה בארה"ב מתקיימת בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה, ולפיה שליש ממוצריה יופנה לשווקים האזרחיים בעולם.