צפו: הסיפור מאחורי הסרטון הצה"לי שעורר סערה גדולה

הסרטון שמעורר זעם מגיע גם לכנסת: צפו בתיעוד שבו נראים כ-100 חיילים מחיל האוויר מייצרים את לוגו ענקית החיפוש Google, כמחווה לביקורו בבסיס של אריק שמידט, יו"ר גוגל העולמית

סרטון בסיס חצרים גוגל / צילום: מהוידאו
סרטון בסיס חצרים גוגל / צילום: מהוידאו

הסרטון הזה שנחשף בחדשות 2 ובו נראים כ-100 חיילים מחיל האוויר מייצרים את הלוגו של ענקית החיפוש Google ממשיך לעורר הדים. למי שפחות בקיא בפרטים, נספר כי לפני כשבוע הורה מפקד בסיס חצרים לכ-100 חיילים לרדת לשטח כינוס כשאף אחד לא אומר להם למה.

שם חיכו להם שני מטוסים ורס"ר המחנה שהציב אותם בכל מיני שורות, בדיעבד התברר שמדובר ביצירת לוגו החברה במסדר אנושי כמחווה לביקורו של יו"ר גוגל העולמית בבסיס, אריק שמידט.

הפרשיה התמוהה הזאת אף הגיעה לכנסת כשיו"ר סיעת מרץ אילן גלאון דרש לקיים דיון דחוף בנושא שימוש לא ענייני בכוח האדם בצה"ל לקידום אינטרסים מסחריים. "לפעולה יש טעם נפגם", כך אמר, "הן במפגן ה'כבוד' למנכ"ל של חברה מסחרית, שאופן וטיב הקשר בינו לבין צבא ההגנה לישראל תמוה, והן בשל הדרישה ההזוייה והחמורה מעשרות חיילים לשבת תחת השמש הקופחת עבור מטרה משונה זו".

גם יו"ר ועדת המשנה לכוח אדם בצה"ל בוועדת החוץ והביטחון ח"כ אוחנה גינה את הפעולה כשאמר "תפקידו של צה"ל הוא לספק ביטחון ולא לשמש כוועדת קישוט". מה יעלה בתום הדיונים ומי ישלם על המחדל הזה את זה כבר ימים יגידו.