האוזר למוסדיים: אל תגבילו שכר המנהלים כפי שהגבילו לכם

יו"ר רשות ני"ע: "אני שומע שישנם משקיעים מוסדיים שמתכוונים להצביע נגד שכר מעל 2.5 מיליון שקל, באופן ישיר או עקיף משום שהם כועסים על מה שעשו להם - בבחינת 'מה ששנוא עליך, תעשה לחברך'"

 שמואל האוזר / צילום: תמר מצפי
שמואל האוזר / צילום: תמר מצפי

יו"ר רשות ני"ע מזהיר את הגופים המוסדיים שלא יגבילו אוטומטית את שכר המנהלים בסקטור הציבורי, כפי ששכרם הוגבל על ידי המדינה, וזאת בשל חששו כי זה יפגע בשוק ההון המקומי. "ההחלטה להשית מגבלות שכר על תאגידים פיננסיים ולא על תאגידים ריאליים איננה מקרית", אמר היו"ר שמואל האוזר, "ולמרות זאת, אני שומע שישנם משקיעים מוסדיים שמתכוונים להצביע נגד שכר מעל 2.5 מיליון שקל, באופן ישיר או עקיף. הם מתכוונים לעשות זאת, או אולי כבר עושים את זה, לא משום שזה הדבר הנכון לראייתם, אלא משום שהם כועסים על מה שעשו להם - בבחינת 'מה ששנוא עליך, תעשה לחברך'. אני מצפה מהמשקיעים המוסדיים להצביע באופן ענייני", הדגיש יו"ר הרשות, אשר דיבר בוועידת הפינטק.

פרופ' האוזר הוסיף כי "אני מצפה מהמשקיעים המוסדיים, בבואם להצביע על תגמול מנהלים בחברה ציבורית בה הם משקיעים, לבחון את חבילת התגמול הקונקרטית, למנהל הקונקרטי בחברה הקונקרטית, ולא לקבוע תקרה שרירותית שמנותקת מנסיבות החברה ומנהליה. אל להם לשקול שיקולים אחרים, כאלו שיובילו בסופו של דבר לפגיעה במשקיעים שלהם. זו חובתם, וכך אני מצפה שיפעלו".

יו"ר רשות ני"ע חושש ממצב שבו עוד חברות מובילות יבחרו לעזוב את הבורסה בת"א, בשל בעיות באישור שכר בכיריהן, אם המוסדיים יחליטו כאמור באופן גורף. כך, הוא אמר היום שחוסר רצונן של חברות טכנולוגיה להישאר בישראל, הינו "אובדן דרך של המדינה שמממנת מחקר ופיתוח (8200, אקדמיה, ר' ש')".

האוזר, שאחראי על הבורסה ועל שיקומה (המקרטע) זה כחמש שנים, אמר עוד כי "גם תעשיית הפיננסים כולה צריכה להתאים את עצמה להתפתחויות. זה מחייב אותנו לשנות 'דיסקט'. העתיד הוא יזמות, טכנולוגיה, יצירתיות. בעת הזו, חשוב לאמץ דפוסי חשיבה אחרים. שינוי דפוסי חשיבה מחייב אותנו הרגולטורים להסיר חסמים רגולטוריים גם בתעשיית הפיננסים".