מכרז תאגיד השידור: ויזנטל, טלית ואולפני הרצליה יתמודדו יחד

גם סולי אברמוב, סמנכ"לית רשות השידור, אמורה להשתלב בצוות הניהולי אם הקבוצה תזכה במכרז הפרסום

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

מועד סגירת המכרז של המכרז על שיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור הציבורי החדש אמנם הוקפא בשלב זה על-ידי בית משפט, אך נראה כי העיכוב דווקא ישחק לטובת התאגיד ויביא לקו הזינוק מתמודדים משמעותיים נוספים. ל"גלובס" נודע כי יונה ויזנטל הולך ומגבש קבוצה בראשותו שצפויה לכלול שניים מגופי ההפקה והתוכן החזקים בישראל: אולפני הרצליה וטלית תקשורת. אליהם צפויה לחבור בתפקיד ניהולי בכיר גם סולי אברמוב.

ויזנטל הוא אחד האנשים המנוסים בתעשיית התקשורת, כשברזומה המקצועי שלו תפקידים כמנהל ועורך ראשי של רשות השידור וקודם לכן סמנכ"ל התוכן של חברת הלוויין yes.

כבר עם פרסום המכרז שמו של רוזנטל הוזכר כמי שמעוניין לגבש קבוצה, אך עם חלוף השבועות וככל שהתברר כי מדובר במכרז מורכב, היו שהעריכו כי בסופו של דבר ויזנטל לא ייכנס פנימה.

נראה כי הדחיות החוזרות ונשנות של המכרז וההבהרות שפורסמו הותירו בידי ויזנטל זמן ויכולת לגבש קבוצה, שלפחות מבחינת עמידה בפרמטר האיכות של המכרז - המהווה 40% מהניקוד הכולל - אמורה להיות אטרקטיבית.

ויזנטל מצרף אליו כדמות ניהולית את סולי אברמוב, הנחשבת גם היא לאישיות מנוסה בתחומים שונים של תקשורת. יצוין כי גם בעת ששימש כמנהל רשות השידור קידם ויזנטל את אברמוב, כשמינה אותה לתפקיד סמנכ"לית השיווק של רשות השידור, לאחר ששימשה ברשות ראש מערך הפרסום. אברמוב מכירה היטב את תחומי השיווק והפרסום, שכן היא שימשה בעבר כמנכ"לית שפ"א, כסמנכ"לית שיווק ומכירות של ערוץ 10 וכמשנה למנכ"ל השיווק בעיתון "מעריב".

ניסיון בהפקות ובשיווק

גם מבחינת השותפים לקבוצה המתגבשת, מדובר בגופים עם ניסיון בתחומי ההפקות והשיווק: טלית תקשורת היא אחת מחברות ההפקה הוותיקות בישראל עם מספר תחומי פעילות, ביניהם ייצוג אמנים, הפקת מופעים מהארץ ומחו"ל ופרויקטים בטלוויזיה.

אולפני הרצליה מקבוצת תיא תקשורת היא חברת הפקות שמספקת סל שירותים שלם של מוצרים טלוויזיוניים, משלבי הפיתוח והרעיון ועד שלב ההפקה והיצירה. החברה אחראית לכ-15% משוק ההפקה המקומי.

מכרז שיווק הפרסום של תאגיד השידור מעורר כאמור עניין רב, אך תנאי הסף הלא פשוטים בו, שדורשים השקעות כלכליות וערבויות כספיות בשילוב עם אנשי ניהול בעלי יכולות גבוהות, הביאו לכך שלמרות ההתעניינות לא הצליחו להתגבש קבוצות רבות. מי שבעבר אישר את כוונותו להתמודד הוא המפיק בני מנשה, שכמו הקבוצה של ויזנטל מגיע מעולם התוכן וההפקות. מנשה הוא הבעלים של קבוצת ארומה מיוזיק.

מתמודד טבעי נוסף הוא אברהם פרחי, מבעלי שפ"מ, שמשווקת את זמן הפרסום של תאגיד רשות השידור למעלה מ-20 שנה. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", שפ"מ הייתה זו שהגישה לאחרונה עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים, בבקשה לחייב את תאגיד השידור הציבורי להוסיף למכרז הפרסום סעיף המונע את השתתפותו של מפרסם במכרז. כאמור, בית המשפט הוציא אתמול (ג') צו המונע מתאגיד השידור להמשיך במכרז עד לדיון בעניין זה, שיתקיים באמצע חודש יולי.

יונה ויזנטל סרב להתייחס לידיעה.