הרכישה הגדולה בתולדות דלתא: קונה מותגי ג'ינס ב-120 מ' ד'

מניית דלתא הגיבה למהלך בזינוק דו-ספרתי ■ איזיק דבח, המנכ"ל ובעל השליטה: "רכישת המותגים של V.F האמריקאית עומדת בקריטריונים שלנו, והמחיר שלה אטרקטיבי"

ג'ינסים ממותג For All Mankind 7 / צילום: אתר החברה
ג'ינסים ממותג For All Mankind 7 / צילום: אתר החברה

חברת ההלבשה התחתונה דלתא מבצעת את עסקת הרכישה הגדולה בתולדותיה, בהיקף של 120 מיליון דולר, וצפויה לקבל לידיה 3 מותגי פרימיום בשוק הג'ינס (For All Mankind 7) וכן בתחום ההלבשה העליונה לנשים ולילדים (Splendid ו-Ella Moss), בהם מחזיקה כיום חברת V.F Corporation האמריקאית.

השלמת העסקה צפויה עד סוף הרבעון השלישי השנה בהתאם לקבלת האישורים הנדרשים, למעט הפעילות באירופה שתושלם מאוחר יותר, והתמורה הסופית בה תותאם לשינויים בהון החוזר והחוב הנקי של תחום הפעילות.

מניית דלתא הגיבה להודעה בזינוק דו-ספרתי שקיזז את מרבית הירידות מתחילת השנה. ב-3 השנים האחרונות קפצה המניה ביותר מ-90%, והיא משקפת לחברה שווי של 2.55 מיליארד שקל.

אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא ובעל השליטה בה, אמר היום (ה') כי "הרכישה מבטאת את אסטרטגיית החברה להתרחב בפלח השוק העליות ולבסס את מעמדה כמובילת שוק בתעשיית האופנה. הרכישה משפרת את הגיוון העסקי של החברה ותתרום להגדלת מגוון הלקוחות ושווקי המכירה".

עוד הוסיף דבח כי "אנחנו כבר הרבה זמן בוחנים אפשרויות, וב-4 השנים האחרונות לא ביצענו קנייה גדולה, כי חשבנו שהמחירים היו גבוהים, אבל הרכישה הזו עומדת בקריטריונים שלנו, והמחיר שלה אטרקטיבי".

דלתא עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי הלבשה תחתונה, גרביים, הלבשת ילדים, הלבשת פנאי והלבשת ספורט וכושר, ומוכרת את מוצריה ברשתות קמעונאיות בולטות בעולם תחת מותגים שונים.

הרכישה צפויה להגדיל את מחזור הפעילות השנתי של דלתא, שעמד ב-2015 על קרוב ל-1.1 מיליארד דולר, בקרוב ל-30%.

מהנתונים שמציגה דלתא עולה כי הפעילות הנרכשת נמצאת בנסיגה, ומאז 2011 היקף מכירותיה נשחק. ב-2015 ירדו המכירות שלה ב-14% ועמדו על 344 מיליון דולר, ומ-2011 נחלשו המכירות בקרוב ל-30%, אז הם עמדו על 485 מיליון דולר. הצפי הוא כי השנה תימשך המגמה השלילית, והמכירות ב-2016 יסתכמו בכ-300 מיליון דולר - סכום המשקף ירידה של 13% ביחס ל-2015.

רווחי הפעילות בניטרול ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) צנחו אשתקד ב-51% ל-23 מיליון דולר, ונשחקו בקרוב ל-70% מאז 2012, אז הוא עמד על 74 מיליון דולר. בעניין זה אמר דבח כי "הייתה ירידה בפעילות בשוק, ופעילות המותגים גם נפגעה מכך שהיא לא הייתה בפוקוס של V.F, שהיא חברת ענק גלובלית".

מבחינת המוכרת, הפעילות הנמכרת ובליבה מותג הג'ינס היא אחת מההשקעות הכושלות שלה, לאחר שב-2007 היא רכשה אותה בהשקעה של כ-800 מיליון דולר. לב הפעילות הוא בארה"ב (שוק הפעילות המרכזי כיום של דלתא), ועיקר היתרה הוא באירופה. הרכישה גם כוללת נכס בלוס אנג'לס, המשמש כמטה תחום הפעילות, ששוויו הוערך ב-25 מיליון דולר, כך שעבור הפעילות עצמה משלמת דלתא 95 מיליון דולר.

יוסי חגג, המשנה למנכ"ל דלתא, הוסיף כי "תחום הג'ינסים נמצא כבר כמה שנים בירידה, כי הוא מושפע מטרנדים באופנה, והשנה הוא התייצב. בנוסף, הפעילות באירופה נשחקה בגלל האירו, וכן נסגרו עסקים מפסידים. מחזור המכירות הנוכחי הוא בסיס טוב להתרחבות, ואנחנו מאמינים שתוך כשנתיים, עם השינויים הנדרשים ועבודה קשה, נוכל להחזיר את הפעילות לרמות הרווחיות שאפיינו אותה לפני כמה שנים".

לדבריו, רוב מימון העסקה יגיע ממקורותיה העצמיים של דלתא, "הכוללים בעיקר מזומנים ושווי מזומנים ופיקדונות בנקאיים לזמן קצר", וכן באמצעות "קווי אשראי בנקאיים העומדים לרשותה". העסקה צפויה להתחיל לתרום לרווחי דלתא ברבעון הרביעי השנה ולבוא לידי ביטוי באופן משמעותי יותר ב-2017.

חגג הוסיף כי "העסקה מגדילה את הפיזור העסקי ומגדילה את הנתח הממותג שלנו מסך הפעילות מ-53% ל-65%", וכי "לדבח יש ניסיון רב בתחום הג'ינס, והוא יידע איך להוביל את הפעילות". 

תוצאות הפעילות הנרכשת של דלתא
 תוצאות הפעילות הנרכשת של דלתא