פרטנר והוט מובייל מבקשות להיכנס למו"מ עם חזי בצלאל

הצדדים רחוקים מהשלמת מו"מ לגבי איחוד רשתות, אך הגישו את הבקשה בכל זאת, כדי ליידע את רשות ההגבלים העסקיים על כך

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

החברות פרטנר והוט מובייל הגישו בקשה  ל רשות ההגבלים העסקיים כדי להיכנס למו"מ על הסכם איחוד רשתות עם חזי בצלאל, הבעלים של חברת 018 אקספון. הבקשה היא פורמלית בלבד, והצדדים עוד רחוקים מהשלמת מו"מ ביניהם, אבל בכל זאת הגישו את הבקשה כדי שמבחינה משפטית הם יהיו בטוחים שאין מניעה להתחיל במו"מ.

חזי בצלאל רכש תדרים לטובת הקמת רשת סלולרית, במסגרת מכרז תדרים שנערך בתחילת 2015. על פי מדיניות משרד התקשורת הוא יכול לחבור לאחד המפעילים הקיימים ולהשתמש ברשת שלו תמורת התחייבות להשקעה ולתחזוקה ברשת. אין הכוונה לשימוש כאורח על הרשת אלא לבעלות עליה, ובצלאל טרם חתם הסכם כזה.

במשרד התקשורת מתקשים להבין לאן מועדות פניו של חזי בצלאל, והאם הוא באמת מתכוון להיכנס לתחום הסלולר. בצלאל מבחינתו משדר כל הזמן שהוא רכש את התדרים במטרה להיכנס לשוק, ולא על מנת לסחור בהם, והוא יעשה זאת ברגע שישיג תנאים ראויים מאחד המפעילים. בינתיים חודשים של מו"מ עם פרטנר ועם פלאפון לא הבשילו לכדי הסכם.

במשרד התקשורת לא יודעים כיצד לעכל את העובדה שבצלאל קיבל את התדרים אבל לא הגיש בקשה לרישיון סלולרי. מכיוון שלא היה תקדים למקרה כזה בעבר, המשרד מנסה לסייע לבצלאל להגיע להסכמי איחוד רשתות, אך השאלה נותרת בעינה: מה דינו של רוכש תדרים שמחזיק בהם כבר שנה וחצי מבלי שביקש או קיבל רישיון הפעלה.

המשרד לא רוצה לקחת את התדרים מבצלאל ולא ברור האם הוא יכול, ומאידך, בצלאל לא מראה סימנים שהוא עומד לחתום על הסכם ושהוא מתכוון להשתמש בתדרים שרכש. התוצאה היא קיפאון.