אחרי שהורשע: זה יהיה הג'וב החדש של פרופ' וינקלר?

ביה"ח החרדי בבני-ברק מעוניין שוינקלר יקים יחידה חדשה לכירורגיה פלסטית ויעמוד בראשה ■ מנהל ביה"ח: "מבחינה אתית אנחנו בהחלט יכולים לחיות עם העבר שלו"

פרופ' אייל וינקלר / צילום: יונתן בלום
פרופ' אייל וינקלר / צילום: יונתן בלום

ההסתבכות הגדולה של פרופ' אייל וינקלר עשויה להיות ההזדמנות הגדולה של מעייני הישועה - כך לפחות מאמינים ראשי בית החולים החרדי בבני-ברק. ל"גלובס" נודע כי הנהלת בית החולים מבקשת להקים לראשונה יחידה לכירורגיה פלסטית, ולהעמיד בראשה את פרופ' וינקלר, שהורשע בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה רק לפני מספר שבועות במסגרת הסדר טיעון, פוטר מביה"ח שיבא והורחק משירות המדינה למשך 4 שנים.

פרופ' מוטי רביד, מנהל מעייני הישועה, אישר כי בין הצדדים מתנהלים מגעים רציניים בעניין, אולם טרם גובשו לדבריו תנאי העבודה והשכר. "אני מקווה שנגיע לסיכומים בתוך זמן קצר ושהמטופלים שלנו ייהנו משירותיו של פלסטיקאי ברמה מצוינת", הוא אמר. לדבריו, הכוונה למנות לתפקיד את פרופ' וינקלר היא על דעת כל הנהלת בית החולים, וסוגיית הרשעתו ידועה לכל הנוגע בדבר.

וינקלר הודה בהסדר טיעון כי הוא נהג לבצע ניתוחים קוסמטיים פרטיים בשעות הבוקר בהן הוא משמש כמנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בשיבא, וזאת תוך גביית תשלום ישיר מהמטופלים. את הניתוחים הפרטיים הוא ביצע במרפאת ה"קלאס-קליניק" של שיבא שנסגרה בהוראת משרד הבריאות לאחר התפוצצות הפרשה, אבל את שכרו כמנתח גבה במרפאתו ברמת-אביב.

על פי נהלי משרד הבריאות, בתי חולים ממשלתיים רשאים לספק שירותים פרטיים שלא קיימים בסל הבריאות הממלכתי כמו ניתוחים קוסמטיים, אך רופאי בית החולים אינם רשאים לבצע אותם בשעות הבוקר. עוד קובעים הכללים כי רופא אינו רשאי לגבות כספים ישירות ממטופל. וינקלר הודה בנוסף כי הוא שוחח עם עד התביעה המרכזי נגדו ביום שבו התבקש להעיד וביקש ממנו "לומר רק את האמת" - סעיף מרוכך בהרבה ביחס לאישום הפלילי שיוחס לו כמי שביקש להדיח עד.

וינקלר הבהיר לאחרונה כי לא היה מסכים בשום אופן לחתום על הסדר הטיעון, לולא ההליך הפלילי שעמד כשוט בידי התביעה נגדו. לזכותו של וינקלר, גם נציבות שירות המדינה מודה כי כל פעילותו בשעות הבוקר, לרבות גביית הכספים במרפאה הפרטית, נעשתה בעידודו של מנהל בית החולים דאז, פרופ' זאב רוטשטיין, שעומד בעצמו לדין משמעתי בפרשה. פעילות זו הוסדרה בהסכמים כתובים והייתה לנורמה בבית החולים.

"רישיונו לא נשלל והאינטגריטי המקצועי שלו או יושרתו האישית לא הועמדו בספק", אומר על הפרשה פרופ' רביד. מנגד הוא מוסיף: "הייתה כאן הפרה של כללים בבית חולים ממשלתי ואני לא רוצה להיות השופט, כי אני לא מכיר את 'האותיות הקטנות' של מה שהתרחש שם". לדבריו, "פרופ' וינקלר הוא פלסטיקאי ברמה הגבוהה ביותר ולא נפל שום פגם בעבודה המקצועית שלו. בכל מקרה כאן במעייני הישועה יש לנו נהלים ברורים. אנחנו מוסד קטן שיודע לפקח יוצא מן הכלל על הרופאים. כשיש בעיות אנחנו מאתרים אותן בכלום זמן ויודעים להגיב מהר".

פרופ' רביד משוכנע כי גם וינקלר למד מהפרשה, וכי הוא נענש מספיק: "אדם שנכווה ברותחין נזהר בצוננין. מגיע לאיש סיכוי לשקם את תדמיתו ואת עבודתו ואני אשמח לתת לו הזדמנות. מבחינה אתית אנחנו בהחלט יכולים לחיות עם העבר שלו, בהנחה יותר מסבירה שהדברים שאירעו בשיבא לא יחזרו אצלנו ואפילו לא דומה לזה".

ניתוחים פרטיים? "לא בשלב הראשון"

במעייני הישועה רוצים להקים יחידה לכירורגיה פלסטית בעיקר לצרכי שחזור שד בעקבות גידולים סרטניים ולצורך תיקון צלקות כתוצאה מניתוחים, פצעי לחץ, כוויות ומומים מולדים. האם היחידה תעסוק גם בניתוחים קוסמטיים פרטיים? "ודאי לא בשלב הראשון", מבהיר רביד, אבל שומר לזה פתח: "כבית חולים שנמצא בבעלות עמותה אנחנו רשאים לספק שירותי רפואה פרטיים (שר"פ) ואנחנו גם עושים את זה, אבל בהיקף של אחוז בודד ממחזור הפעילות של בית החולים. הניתוחים הפרטיים מתבצעים רק אחר הצהריים אלא במקרים נדירים מאוד שאני מאשר באופן אישי, והתשלום עובר אך ורק דרך בית החולים ולא באופן ישיר לרופא. ההסדרים שלנו מאוד קפדניים".

וינקלר, שמומחיותו כפלסטיקאי לא מוטלת בספק במערכת הבריאות, הושעה מעבודתו בשיבא במשך שנה וחצי עד לפיטוריו בהסדר טיעון. בכל הזמן הזה הוא העמיק את עבודתו כמנתח פרטי, אבל חש תסכול רב מהרחקתו מפעילות ציבורית. אם הוא אכן יחתום במעייני הישועה, הוא צפוי להרגיש סיפוק מהאתגר שבהקמת יחידה חדשה, לרבות היכולת לחזור וללמד רופאים צעירים.

פרופ' וינקלר לא מסר תגובה לידיעה.