אנטרופי תתמוך בחבילות גמול של מעל 2.5 מיליון שקל

החלטת חברת הייעוץ לגופים מוסדיים מגיעה בעקבות הבהרתו של שר האוצר כחלון כי אין בכוונת הממשלה להרחיב את חוק שכר הבכירים בתאגידים הפיננסיים גם לחברות ריאליות במשק

גל סטאל / צילום: איל יצהר
גל סטאל / צילום: איל יצהר

חברת הייעוץ לגופים מוסדיים אנטרופי החליטה להמשיך ולהמליץ ללקוחותיה לתמוך בחבילות תגמול למנהלים בחברות ריאליות, שסכומם עולה על 2.5 מיליון שקל לשנה, במקרים שנמצאה הצדקה לכך.

החלטתה של אנטרופי מגיעה בעקבות הבהרתו של שר האוצר, משה כחלון, כי אין בכוונת הממשלה להרחיב את חוק שכר הבכירים בתאגידים הפיננסיים גם לחברות ריאליות במשק.

חוק שכר הבכירים בתאגידים הפיננסיים קובע תקרת שכר המוכרת במס בגובה של 2.5 מיליון שקל בשנה. לדברי מנכ"לית אנטרופי, ענת גואטה, "האמירה הברורה שהתחדדה לאחרונה, לפיה החוק לא חל על יתר מגזרי המשק, הינה חשובה להגברת הוודאות בעיקר בצד של משקיעים מוסדיים שתפקידם להצביע בנושאים אלו".

שכר הבכירים בחברות הריאליות נקבע בהתאם לתיקון 20 לחוק החברות, שאינו כולל הגבלה על תקרת השכר המותרת. אי לכך, מציינת אנטרופי כי המלצותיה למוסדיים, האם לתמוך או להתנגד לאישור שכר לבכירים בחברות הריאליות, ייבחנו באופן פרטני ותוך התמקדות בקשר שבין השכר המוצע לבין הביצועים.

גל סטאל, יו"ר אנטרופי, הדגיש כי "החברה חשבה מאז ומתמיד כי שכר הבכירים צריך להיות שקלול של שני מרכיבים עיקריים: התאמה לביצועים ורמת הממשל התאגידי בחברה, ורק לאחר מכן בחינה אל מול נקודות ומדדי הייחוס".