החברות ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי הודיעו היום (ו') רשמית על כוונתם לשתף פעולה, "במטרה להביא לייצור סדרתי של רכב אוטונומי לחלוטין עד 2021". בהודעה משותפת נמסר כי שלוש החברות "משוכנעות כי טכנולוגיות נהיגה אוטומטית יהפכו את הנסיעה לבטוחה וקלה יותר".

מטרת שיתוף-הפעולה היא לפתח פתרונות שיאפשרו לנהגים להסיר את ידיהם מההגה ואת עיניהם מהכביש ולהמשיך לנוע בבטחה. השלב הסופי עשוי להיות כזה שבו כלל לא יהיה נהג אנושי ברכב.

"מצב זה יוצר הזדמנות לציים של כלי רכב עם נהיגה עצמאית עד 20121 ומניח ואת היסודות למודל עסקי חדש לגמרי של עולם מחובר ונייד".

עם זאת, החברות הודיעו כי "המסלול להגעה לעולם אוטונומי לחלוטין הוא מורכב וידרוש פתרונות קצה-לקצה שישלבו אינטליגנציה לרוחב הרשתות". לדבריהן, "ספקי התחבורה של העתיד חייבים לאמץ טכנולוגיות, שמשתנות במהירות, לשתף פעולה עם שותפים חדשים לגמרי ולהתכונן להזדמנויות שישנו את כללי המשחק".

הבסיס לפיתוח יהיה אב-הטיפוס INEXT של ב.מ.וו, שהוצג לאחרונה, והוא יהווה את הבסיס הן לתחבורה בין עירונית והן לפתרונות תחבורה עירוניים, כולל תחבורה שיתופית. שלוש השותפות מסרו כי הפלטפורמה הטכנולוגית שבכוונתן לפתח תהיה זמינה ונגישה ליצרני רכב רבים. בטווח הזמן הקצר, מתכוונות החברות להציג אב-טיפוס עם יכולות נהיגה אוטונומית מתקדמות. ב-2017 תורחב ההמחשה לרכבי מבחן, שיועמדו לרשות ציים.