כתר על חברון לראשונה זה שנתיים, הקבינט יתכנס במוצ"ש

שר הביטחון הורה על שלילת כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים שממנו יצאו שני מחבלים ■ נתניהו הורה לקזז מכספי המסים לרשות את הסכומים שמועברים למשפחות מחבלים

טרור / צילום: רויטרס
טרור / צילום: רויטרס

לאחר פיגוע הירי שאירע היום (ו') בכביש 60 בין בית חגי לעתניאל, שבו נהרג מיכאל מרק ונפצעו שלושה מבני משפחתו, נמסר כי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר. זאת, על רקע ארבעת אירועי הטרור ביומיים האחרונים.

במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה את צה"ל להטיל כתר על חברון והסביבה, באזור שבו חיים כ-600 אלף פלסטינים. כמו כן, כוחות צה"ל יפעלו למעצר של עשרות יעדים. עוד החליט שר הביטחון לשלול את כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים, שממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע אתמול בקריית ארבע והמחבלת הבוקר במערת המכפלה.

כתר דומה על מרחב העיר חברון הוטל בפעם האחרונה לפני כשנתיים, בעקבות רצח שלושת הנערים בגוש עציון והחיפושים אחר הרוצחים. שני גדודים נוספים יתגברו את מרחב יהודה ושומרון, במטרה לאבטח התנחלויות ומוקדי חיכוך ולסייע במצוד אחר חוליית ה ירי שנמלטה מאזור הפיגוע היום. יתרה מכן, הועלה גיל ה פלסטינים שאמורים להיכנס הלילה להר הבית במטרה למנוע אלימות. קצין בכיר ב צה"ל הסביר כי "מטרת הפעולות הללו היא לעצור את רצף הטרור של הימים האחרונים".

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקזז מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מדי חודש את הסכום שהרשות מעבירה ל מחבלים ולבני משפחותיהם. "הרשות הפלסטינית מעבירה את הכספים למחבלים באמצעי הלבנה שונים, וככל שמעשי הטרור חמורים יותר, כך התשלומים גדלים", הוסיף קצין בכיר בצה"ל.

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג אמר היום בתגובה לפיגוע: "שוב פוקד אותנו גל טרור שקיפד חיים של אזרחים ואזרחיות יקרים, והדבר היחיד שהקבינט עושה זה לריב.יושבים בו גיבורי פייסבוק שלא מעזים לקבל הכרעות רציניות על עתידה של ישראל ובטחונה, מייצרים ספינים וכותרות ונאבקים אחד בשני בזמן שהטרור מכה. אני שולח ניחומים מעומק ליבי למשפחתו של מיכאל מרק ומאחל החלמה מלאה לאלמנתו חוי ולפצועים הנוספים בפיגוע הנורא".

ח"כ יהודה גליק (הבית היהודי) הגיב אף הוא לפיגוע ואמר: "עוד פעם רצח יהודים, עוד פעם בהר חברון, עוד פעם בעתניאל. עד מתי רשעים יעלוזו? עד מתי דם ישראל ישפך כמים ניגר על הארץ ללא מענה? עד מתי נקבור את אחיותנו, נשותינו ובעלינו? עד מתי נפסיק לחיות כבגלות סגורים תחת גדרות וחומות מצפים לרוצח הבא שיקום עלינו לכלותינו? בשעה זו אנחנו בוכים ודומעים, זועקים מקירות הלב אל אבינו שבשמים: תאמר לצרותינו די! ליבנו פצוע, שוב מחרון אפיך!".