מי הגיעו לתערוכת "אמנות סודית 8" של בנק לאומי?

וגם: מה עשו 400 עובדי פירמת עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן בסיציליה?

דוד ברודט, דוד טרטקובר, רקפת רוסק עמינח / צילום: כפיר סיון
דוד ברודט, דוד טרטקובר, רקפת רוסק עמינח / צילום: כפיר סיון

הסוד של ברודט ורוסק-עמינח

מי הגיעו לתערוכת "אמנות סודית 8" בתל-אביב?

זה כנראה כבר לא סוד גדול, אבל בשבוע שעבר נפתחה בבבית מאני בתל-אביב תערוכת "אמנות סודית 8", אותה מקיים בנק לאומי זו השנה השמינית.

המטרה: מתן הזדמנות לאמנים בתחילת דרכם, זאת כאשר עבודותיהם מוצגות לצד אמנים מוכרים ומוערכים בהם דוד טרטקובר, דודו גרשטיין, רענן חרל"פ, מאיה אטון.

ואיפה הקטץ'? אלה מופיעים ללא שם האמן. כך המבקרים והקונים הפוטנציאליים יוכלו להתרשם, בתקווה, מהיצירה עצמה - ולא להיות מושפעים מהשם וההילה.

לפתיחה החגיגית הגיעו: דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית הבנק; אמיר איל, יו"ר אינפיניטי; יעל רבהון, מנכ"לית אבוט; איתי בן-זאב, ראש חטיבת לאומי שוקי הון; דוד טרקטקובר; דודו גרשטיין; שוני רבנאי; ואחרים.

המכירה בתערוכה מתקיימת בשיטת מכרז פתוח, בו כל אחד מוזמן להגיש הצעה לרכישה באתר האינטרנט. מחירי המינימום לרכישת היצירות נעים בין 2,000-8,000 שקל. נמסר כי כל ההכנסות יעברו ישירות לאמנים.

נכון לכתיבת שורות אלה לא ידוע מי מבכירי הבנק הגיש הצעה ומה נרכש.

דוד ברודט, דוד טרטקובר, רקפת רוסק עמינח / צילום: כפיר סיון
 דוד ברודט, דוד טרטקובר, רקפת רוסק עמינח / צילום: כפיר סיון

הרצפה שתוביל את ההיי-טק

מי שואפים להפוך את ישראל למעצמת פינטק?

בבורסה בתל-אביב נערך בשבוע שעבר אירוע חגיגי לרגל פתיחתה הרשמית של חממת הפינטק The Floor. באורחים המכובדים נצפו בין היתר גם נציגים מחממת הפינטק Level39 הפועלת בלונדון. אולם בזמן שאלה נהנו באחרונה מביקור של ראש הממשלה הפורש (אך המפרגן) דיוויד קמרון, שר האוצר משה כחלון,  שהיה אמור להגיע לאירוע, נבצר מאחר שהתעכב בביקור בדרום.

החממה הוקמה בשיתוף כמה בנקים עולמיים, בהם Santander ,HSBC Intesa Sanpaolo ו-RBS, ובשיתוף-פעולה עם אינטל, KPMG וחברת היעוץ הבינ"ל אקסנצ'ר. כל זאת בשאיפה להפוך את ישראל למעצמת פינטק.

במברכים: אמנון נויבך, יו"ר הבורסה בתל-אביב; חדוה בר, המפקחת על הבנקים; ואבי כהן, משה כהן וגיל דבורה, המייסדים.

במתמנגלים: פרנצ'סקו מריה טלו, שגריר איטליה; אלכסנדר דל רוסה, שגריר הרפובליקה הדומיניקנית; אבי זאבי, שותף מנהל בכרמל ונצ'רס; יהל זילכה, שותף בקרן מגמה וונצ'רס; ואחרים.

אבי כהן, גיל דבורה, חדווה בר ומשה כהן / צילום: דן ליאור
 אבי כהן, גיל דבורה, חדווה בר ומשה כהן / צילום: דן ליאור

 

משפט נוסח סיציליה

מי שחיפש בסוף השבוע את אחד מעובדי פירמת עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן, בוודאי התקשה לעשות זאת. 400 עובדי הפירמה נסעו להשתלמות משרדית בסיציליה, שכללה תוכן מגוון למדי.

ללא כל קשר למאפיה, העובדים נהנו מהרצאות מקצועיות אך גם מבילוי, טעימות יין וסיורים באיזור. יש לשער ששיא הבילוי היה בהופעות של להקת משינה ושל נדב גדג' ואף במסיבת פול מון בחוף הים.

עוה``ד: אורלי ג`רבי, דודו זיילר, קובי שרביט, מאיר לינזן ומשה ברנט / צילום: דן לוי
 עוה``ד: אורלי ג`רבי, דודו זיילר, קובי שרביט, מאיר לינזן ומשה ברנט / צילום: דן לוי

סוואנה היא עניין של גיאוגרפיה

מה חיפשה בישראל משלחת בנקאים מדרום אפריקה?

משלחת לקוחות של בנק אינווסטק מדרום אפריקה הגיעה בשבוע שעבר לביקור בארצנו. במשלחת 14 אנשי עסקים מתחומי הבנקאות, הביוטק, האנרגיה, הפינטק, הכרייה והמסחר המקוון.

עו"ד שירין הרצוג, שאירחה אותם במשרד רון גזית, רוטנברג, קיבלה את פניהם בהרצאתה ואמרה: "ברוכים הבאים לסוואנה הישראלית".

הרצוג ערכה להם סיור מקרוב בשבילי חוק הריכוזיות ודרכם של משקיעים זרים לרכישת חברות ישראליות. היא גם הציגה את דילמת המכירה הכפויה של איש העסקים צדיק בינו במסגרת חוק הריכוזיות, שמאלצת אותו לבחור בין פז לבנק הבינלאומי (בחירה בין ריאלי לפיננסי). בינו, נזכיר, הוא בעל השליטה בעקיפין ביובנק - השלוחה הישראלית של בנק אינווסטק, המארח.

בחברי המשלחת: ביאוון דוכס, משקיע היי-טק; דן ברוטמן, מייסד אנ-נובט; ויקטור דוס רייס מבנק אינווסטק; קלי-אן שטרק דאו, מנכ"לית קרן קנסני; ד"ר לורנס גובץ ממרכז ויטלב; ואחרים.

שטרק דאו, דוס רייס, גובץ והרצוג / צילום: שני שטיין
 שטרק דאו, דוס רייס, גובץ והרצוג / צילום: שני שטיין

הסיכון של אלקלעי

על איזה מניות ממליצה יו"רית IBI ניהול תיקים דווקא לנשים?

האם בעולם האקדמיה יש צורך בפורום נוסף ונפרד לבוגרות? במרכז הבינתחומי בהרצליה סבורים שכן. ביום רביעי שעבר נערך מפגש של פורום הבוגרות, בו לקחו חלק כ-100 משתתפות.

את הערב פתח פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז, שאמר למשתתפות כי "בשנים בהן למדתן ספגתן את רוח היזמות ואת הנכונות ללכת קדימה ולממש את עצמכן. אל לכן להסכים עם עיוותים או אפליות. העולם הוא שלכן".

עוד באותו מפגש עלו לבמה שתיים מהבוגרות והעניקו הרצאות קצרות בנוסח TED. רוני צדר, מנהלת פעילות WeWork בישראל, וניצב משנה מירב לפידות, ראשת מערך ההסברה הטרייה יחסית של משטרת ישראל, נידבו טיפים מניסיונן האישי.

בהמשך נערך פאנל בשם "לוקחות אחריות על הביטחון הפיננסי שלנו", בו השתתפו אסתר ברק-לנדס, מנכ"לית ומייסדת Fund Innovate Nielsen; אלה אלקלעי, יו"רית IBI ניהול תיקים; והילה אוביל-ברנר, מנכ"לית גלינג ומייסדת ארגון יזמיות וקמפוס תל-אביב לאמהות.

בנושאים שעלו שם היה ניהול משא-ומתן במקומות העבודה, פערי שכר והאתגר שבשילוב קריירה ומשפחה. לדברי אלקלעי, "סיכון שווה כסף. אופציות, מניות הטרייד-אוף בין להגדיל את השכר היום לבין משהו גדול בעתיד - קיים; הסיכון לפעמיים שווה את זה".

ברק-לנדס הודתה ואף הלינה: "נשים פחות מנהלות משא-ומתן, הן פחות נלחמות על השכר שלהן, ואם הן כן עושות את זה, אומרים שהן אגרסיביות".

פורום הבוגרות הוקם רשמית בינואר האחרון על-ידי שי ברונשטיין-רגב, נוי אלראי ורוני סנדיק, והוא פועל תחת תחת ארגון הבוגרים שבניהולה של ד"ר עדי קול, דיקנית הסטודנטים והבוגרים; ויאיר יצהר-בלחובסקי, בוגר הבינתחומי ויו"ר הארגון. 

אוריאל רייכמן, מירב לפידות / צילום: אורן שלו
 אוריאל רייכמן, מירב לפידות / צילום: אורן שלו

משפט, כלכלה וחופשה גדולה

שנה חדשה, שם חדש

כנס קולומביה העשירי במספר התקיים ביום חמישי האחרון בקריה האקדמית אונו. הכנס, שהוא פרויקט משותף של הקריה האקדמית אונו ואוניברסיטת קולומביה, נערך בהובלתם של השופטים רות רונן, פרופ' זוהר גושן וחאלד כבוב, יחד עם אנשי אקדמיה, משפטנים ובכירים מחו"ל.

באחת ההפסקות שיבח פרופ' גושן את בית המשפט הכלכלי וציין בפני השופטים רונן וכבוב כי "הכנס ממחיש שהקמת בית המשפט הכלכלי הביא להתפתחות במשפט הישראלי. אני בטוח שנראה מגמה של התקדמות, והמשך התהליך יעמיד את מערכת המשפט הישראלית בתחום דיני החברות בחזית העולמית".

במקום נצפה גם עו"ד פיני רובין, שיש להניח כי רבים מהתיקים המגיעים לבית המשפט הכלכלי מוכרים לו.

בתוך כך, התברר כי לא רק ענייני משפט מטרידים את אנשי הצדק, והם עסוקים בימים אלה באתגר נוסף של חירות. פרופ' אסף חמדני נעל את הכנס, תוך שהוא מבטיח לקהל להמשיך ולדבר לפחות עד חזרת הילדים לבתי הספר.

רות רונן, זוהר גושן, חאלד כבוב /  צילום: הקריה האקדמית אונו
 רות רונן, זוהר גושן, חאלד כבוב / צילום: הקריה האקדמית אונו