צ'רלטון: שני ערוצי ספורט פרימיום חדשים בהוט וב-yes

זאת תמורת התחייבות לשמר את מחיר הערוצים הקיימים - כך אישרה מועצת הכבלים והלוויין ■ צ'רלטון תוכל לשבץ בערוצים אלה רק תכנים שלא שודרו עד כה ב"ספורט 1" וב"ספורט 2"

אליניב ברדה מול טל בן חיים וקרלוס גארסיה, מכבי ת"א מול הפועל ב"ש, ליגת העל בכדורגל / צלם: שלומי יוסף
אליניב ברדה מול טל בן חיים וקרלוס גארסיה, מכבי ת"א מול הפועל ב"ש, ליגת העל בכדורגל / צלם: שלומי יוסף

מועצת הכבלים והלוויין אישרה בסוף השבוע העלאה של שני ערוצי ספורט פרימיום חדשים בהוט וב-yes, באמצעות חברת צ'רלטון. העלאת הערוצים אושרה לאחר שבצ'רלטון התחייבו כי מחיר שני הערוצים הקיימים אותם היא משדרת כיום, "ספורט 1" ו"ספורט 2", לא יעלה במשך שנה לפחות (כיום משלמים עבורם הצרכנים 66 שקל בחודש).

צ'רלטון מחזיקה בזכויות שידור רבות, וביניהן ליגת העל הישראלית בכדורגל וליגות הכדורגל באנגליה, באיטליה, בגרמניה ובמדינות נוספות. כיום, לטענת החברה, היא מנועה מלהעביר לצופים משחקים רבים שיש לה זכויות עליהם, משום שרוב המשחקים מתקיימים בשעות סמוכות, בסופי השבוע, ולרשותה עומדים כאמור רק שני אפיקי שידור.

במועצה מדגישים כי צ'רלטון לא תוכל להעביר לשני הערוצים החדשים שייפתחו תכנים ששודרו עד כה ב"ספורט 1" ו"ספורט 2", ותהיה זכאית לשבץ בהם רק תכנים שעד כה לא שודרו כלל.

צ'רלטון, שבשליטת אלי עזור, זכתה לפני כחצי שנה במכרז לשידור משחקי ליגת העל הישראלית בכדורגל, לאחר שהציעה לשלם סכום-עתק של כ-126 מיליון שקל לשנה, למשך 4 שנים (עד עונת 2019/2020). מדובר במחיר הגבוה כמעט פי שלושה מהמחיר ששולם עד כה תמורת שידור עונה של הליגה הישראלית, כשעל-פי הערכות המחיר הגבוה נועד לחסום את חברת הסלולר פרטנר, שהביעה אף היא התעניינות ברכישת הזכויות.

אחד החששות שהועלו בעקבות הסכום הגבוה ששילמה צ'רלטון הוא שהעלויות הללו יגולגלו בסופו של דבר אל הצופה, שכבר כיום נדרש לשלם סכומים לא קטנים כדי לצפות בכל שידורי הספורט.