צפו: מה קורה כשרכב עם מערכת אוטונומית עומד למבחן ריסוק

מבחני ריסוק ל-3 מכוניות מדוברות שישווקו גם בארץ הסתיימו כולם בציון הגבוה ביותר האפשרי ■ איך זה קרה, ומה הקשר למערכת האוטונומית שמותקנת בהם? כל הפרטים בווידאו

חדשות הרכב, מבחן ריסוק / צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, מבחן ריסוק / צילום: מתוך הוידאו

ארגון הבטיחות המוביל, יורו אנ-קאפ אשר עורך את מבחני הבטיחות מהחשובים בעולם, פרסם את תוצאות מבחני ריסוק לשלוש מכוניות אשר ישווקו גם בארץ - סיאט אטקה, אלפא ג'ולייה ופולקסווגן טיגואן. שלוש המכוניות קיבלו את הציון הגבוה ביותר האפשרי - חמישה כוכבי בטיחות. הארגון, אשר מעת לעת מעלה את הרף לצורך קבלת ציון מושלם, העניק לשלוש המכוניות ניקוד מיוחד בשל קיומה של מערכת אוטונומית לבלימת חירום. איי.אי.בי , מערכת אוטונומית לבלימת חירום.

מערכות אלו יודעות להביא את כלי הרכב למצב עצירה גם לפני הולכי רגל ולא רק כנגד כלי רכב אחרים, כמקובל במערכות מהדורות האחרונים. יש לציין כי ארגון יורו אנ-קאפ מאפשר ליצרני הרכב לבצע שתי בדיקות לאותו כלי רכב, עם רמות אבזור ומערכות בטיחותיות שונות, אלא שבמקרה זה לא היה צורך בכך משום ששלוש המכוניות נמכרות בגרסת הבסיס עם מערכת בטיחותית זו. לנו לא נותר לקוות כי גם בישראל ישווקו שלוש המכוניות עם מערכת זו, ושיבואני ויצרני רכב נוספים ילכו בדרך בטיחותית זו.