במרכז חקירת נתניהו: חשד לכאורה להעברת כספים גדולה

את עננת אי-הוודאות מעל החקירה צפוי להסיר היועמ"ש אביחי מנדלבליט בהמשך השבוע, אז הוא יוציא הודעה מסודרת שתפרט את החשדות הנבדקים

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

חרושת השמועות והפרסומים החלקיים אודות חקירה חדשה שמנהלת המשטרה בנוגע למעשים של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכת ביתר שאת. התמונה בנוגע לחשדות שנבדקים רחוקה מלהיות מלאה, אך לפי שעה ניתן לומר כי הבדיקה המשטרתית מתמקדת בתרומות בסכומי כסף גדולים שקיבל לכאורה נתניהו מאנשי עסקים זרים לאחר בחירתו לראשות הממשלה ב-2009.

עוד ניתן לומר כי הבדיקה עוסקת בין היתר בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון. לפי פרסום של חדשות 10, גורם משפטי בכיר מעורב לכאורה בפרשה.

את עננת אי-הוודאות מעל הבדיקה/חקירה החדשה צפוי להסיר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בהמשך השבוע, אז הוא צפוי להוציא הודעה מסודרת שתפרט את החשדות ואת המעשים הנבדקים. 

נתניהו מצדו מכחיש בתוקף את הפרסומים, ובמהלך ביקורו באפריקה בשבוע שעבר כינה אותם "שטויות גמורות" ואמר כי "בכל פעם שאני בביקור היסטורי בחו"ל ממחזרים את הסיפורים האלה". 

מימרן הורשע בצרפת

בתוך כך, ביום חמישי האחרון הורשע איש העסקים הצרפתי ארנו מימרן בבית משפט בצרפת בהונאת ענק. על מימרן נגזרו 8 שנות מאסר בשל הרשעתו.

שמו של מימרן עלה לאחרונה לכותרות בישראל, לאחר שהעיד כי העניק לראש הממשלה נתניהו כמיליון אירו במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2009. לפני כחודש פורסם כי היועמ"ש מנדלבליט הורה לבחון את טענתו. 

במסיבת עיתונאים שערך נתניהו במוסקבה בחודש שעבר, הוא התייחס לפרשת התרומה וטען כי מדובר בחלק מרדיפה פוליטית שיטתית. "מה שלא הצליחו לעשות בקלפי, מנסים לעשות בהאשמות--שווא", אמר נתניהו בתשובה לשאלה שנשאלה על הפרשה, והוסיף כי "ההר הוליד בקושי עכברון. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שהקמתי לטובת מדינת ישראל, כשהייתי אזרח פרטי ב-2001. אז יצא כל האוויר".