"אימפרבה מחפשת בנק השקעות לבחינת אפשרות אסטרטגית"

כך מדווחת רויטרס ■ הגורם המניע לכך הוא כנראה הקרן האקטיביסטית אליוט, שנכנסה לפני מספר שבועות להשקעה בחברה ומחזיקה כ-11% ממנה ■ לקראת אקזיט ענק?

הלחץ מצד קרן ההשקעות האקטיביסטית אליוט מביא את חברת הסייבר אימפרבה לשקול אפשרויות אסטרטגיות, ולצורך זה היא מחפשת בנק השקעות, כך על פי דיווח ברויטרס. אחת האפשרויות היא מכירתה של אימפרבה, שנסחרת כיום בבורסת ניו-יורק בשווי של 1.4 מיליארד דולר. אימפרבה ואליוט לא הגיבו לידיעה ברויטרס.

קרן הגידור Elliott Associates נכנסה להשקעה באימפרבה לפני כמה שבועות ומחזיקה כיום ב-10.9% ממניות החברה. בדיווח הראשון על ההחזקה בחברה, כתבו אנשי אליוט כי "אנו מאמינים שהחברה פועלת בתחום אסטרטגי במיוחד בתעשיית הטכנולוגיה, עם מעמד תחרותי אטרקטיבי והיצע מוצרים משכנע" - היבטים שלדעתם אינם באים לידי ביטוי בשווי הנוכחי של אימפרבה. להערכת הקרן, "קיימות הזדמנויות אסטרטגיות ותפעוליות, שיגדילו באופן מהותי את הערך לבעלי המניות".

את אימפרבה הקים שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, ומנהל אותה אנטוני בטנקורט. קרמר מחזיק ב-11.1% ממניות החברה. אימפרבה מספקת פתרונות אבטחת מידע לארגונים עבור יישומי מחשוב ענן, אתרי אינטרנט, קבצים ועוד. לפי נתוני החברה, בסוף שנת 2015 היו לה מעל 4,500 לקוחות קצה ביותר מ-90 מדינות. באותה תקופה העסיקה החברה 923 עובדים, כ-45% מהם בארה"ב, 44% בישראל והיתר במדינות אחרות.

אימפרבה הונפקה לראשונה בוול סטריט בסוף שנת 2011 כשגייסה 90 מיליון דולר במחיר של 18 דולר למניה, לפי שווי שוק שהתקרב ל-400 מיליון דולר. בשיא, שנרשם בסוף שנת 2015, נסחרה המניה במחיר של למעלה מ-77 דולר, מה ששיקף לאימפרבה שווי של כ-2.4 מיליארד דולר. עם זאת, מתחילת שנת 2016 הייתה המגמה במניה בעיקר שלילית, לפחות עד כניסת קרן אליוט להשקעה בחברה.

הקליק של אליוט

מאז כניסת הקרן, עלתה מניית אימפרבה בכ-11%, אך מתחילת השנה המניה עדיין רושמת תשואה שלילית של כ-29%. למעשה, אליוט ניצלה את החולשה במניית אימפרבה כדי לאסוף מניות בשוק הפתוח.

עיקר הירידה במניה הגיע לפני כחודשיים, כשאימפרבה פרסמה דוחות כספיים וסיפקה תחזית לרבעון השני. למחרת נפלה המניה ב-26% ובדיוק באותו יום החלה אליוט לרכוש מניות של אימפרבה, במחירים של 33.5-40.8 דולר; כיום מחיר המניה הוא כ-44.8 דולר.

נכון לסוף יוני, אליוט מחזיקה ב-10.9% ממניות אימפרבה שרכשה בסכום מצטבר של 80.7 מיליון דולר. נוסף על כך, אליוט דיווחה שהיא מכרה לצדדים שלישיים אופציות פוט לכ-206 אלף מניות אימפרבה, במחיר של 40 דולר למניה, למימוש עד ה-16 ביולי.

אליוט, שהקים ומנהל פול סינגר, מוכרת כקרן אקטיביסטית ובעבר הובילה לשינויים בחברות בהן השקיעה, כגון חברת האנרגיה Hess - שבה אליוט טענה לחוסר משמעת של הדירקטוריון, ולאחר מאבק בין הקרן לחברה, הוסכם על כמה שינויים בהתנהלות החברה. במקרה אחר, בתחילת שנת 2016 השקיעה אליוט בחברת הטכנולוגיה Qlik וטענה טענות זהות לאלו שהעלתה במקרה של אימפרבה, על תמחור חסר וצורך בחיפוש הזדמנויות אסטרטגיות.

לאחרונה הודיעה Qlik שהסכימה להימכר לקרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo. מחיר המניה בעסקה גבוה מהמחירים בהם רכשה אליוט את מניות Qlik שברשותה.