ענקית אנרגיה איטלקית תשקיע בסטארט-אפים מישראל

תאגיד האנרגיה האיטלקי Enel פותח בישראל מרכז חדשנות וישקיע בכל שנה ב-20 חברות סטארט-אפ ■ מנכ"ל החברה: "ישראל היא אחת מהמדינות החדשניות ביותר בעולם"

מתקן של Enel / צילום: רויטרס
מתקן של Enel / צילום: רויטרס

ענקית האנרגיה האיטלקית Enel מחפשת להשקיע בטכנולוגיות ישראליות ופותחת בישראל מרכז חדשנות. מדובר בחברת האנרגיה הגדולה באירופה, המספקת שירותים ליותר מ-61 מיליון לקוחות. בכל שנה תבחר החברה 20 חברות סטארט-אפ ישראליות ותציע להן תמיכה ייעודית ומימון. בכך מצטרפת החברה לענקית האנרגיה הגרמנית RWE שפתחה בישראל מרכז חדשנות דומה בשנה שעברה.

חברות הסטארט-אפ הישראליות ייבחרו על ידי ועדה מייעצת המורכבת מבכירים בחברת Enel אשר יעריכו את ההתאמה האסטרטגית שלהן לצרכי הקבוצה וכן את הפוטנציאל העסקי. החברות ייהנו ממשאבים ביניהם חללי עבודה, מעבדות, אפשרות לבצע פיילוטים באחד השווקים שבהם פועלת Enel, גישה לערוצי המכירות של החברה ותוכנית חונכות בחסות בכיריה, כמו גם אלו של מתחמי הסטארט-אפים SOSA וה-Junction איתם משיקה החברה האיטלקית את מרכז החדשנות.

באירוע פתיחת המרכז שהתקיים היום ב-SOSA טען המנכ"ל פרנצ'סקו סטראצ'ה, כי "אנו נמצאים בתקופה מרתקת בתעשיית האנרגיה, וזוהי הזדמנות נפלאה לחברה כמו שלנו, הממצבת חדשנות טכנולוגית כאחד מעמודי התווך העסקיים שלה. מרכז החדשנות שנפתח היום בתל אביב הוא חלק חשוב בפאזל הזה". הוא הוסיף כי, "ישראל היא אחת מהמדינות החדשניות ביותר בעולם, בכל שנה צומחים בה מאות סטארטאפים מרתקים. אני בטוח, שנוכחותנו בישראל תועיל לנו בהאצת החדשנות בתעשיית האנרגיה".

דרכים חדשות לשנע אנרגיה

בין היתר מחפשת החברה חברות שעוסקות בדרכים חדשות לשנע אנרגיה ולנהל אותו. תחום ניהול האנרגיה תופס יותר ויותר תאוצה בעולם כדי לחסוך אנרגיה וכסף. כך למשל קיימות טכנולוגיות שמאפשרות ניהול חכם של רשתות החשמל, מה שמכונה smart grid, וכן ניהול חכם של אנרגיה בבתים, מה שמכונה smart home. טכנולוגיות אלה מאפשרות שליטה של רשת החשמל במוצרים הביתיים.

לדוגמה, רשת חשמל חכמה תדע להפעיל את מכונת הכביסה בשעות הלילה כאשר התעריף נמוך. הרשת גם תוכל לדעת כמה מוצרים יש במקרר וכמה חשמל הוא צריך. כך נחסך חשמל, ועלותו לצרכנים יורדת.