בנבנישתי: "השוק מתייצב; פרטנר תהיה בטלוויזיה"

מנכ"ל פרטנר בוועידת MAD: "השוק מאוד רגיש להודעות כאלה ואחרות, של חברות או של משרד התקשורת" ■ לכל הידיעות מוועידת MAD

איציק בנבנישתי/ צילום מסך
איציק בנבנישתי/ צילום מסך

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, משתתף היום (ד') בוועידת MAD של "גלובס", ואמר בפתיחת דבריו כי "אני לא חושב שאתמול קרה משהו יוצא דופן". זאת, בהתייחס להודעת משרד התקשורת כי הוא דוחה את הסכם הוט מובייל וגולן טלקום.

"השוק מאוד רגיש להודעות כאלה ואחרות של חברות או של משרד התקשורת. אבל צריך להסתכל על הכיוון, והכיוון מאוד ברור - לפני 3-4 שנים שוק התקשורת היה בשיווי משקל לא נכון, וכרגע הוא בשלב ההתייצבות, התגבשות של קבוצות תקשורת".

-כלומר העלאת מחירים?

"לא, אני לא מדבר על העלאת מחירים. אנחנו מדברים על תנאי תחרות שווים לכולם, שכל חברה תפעל על-פי תנאי הרישיון ועל-פי החוק".

- לפני חצי שנה הכרזתם על מותג חדש. 

"יש לי מטרה ודרך שלא נבחנת בחצי שנה. עשינו בשנה האחרונה הרבה דברים שאין הרבה חברות שהיו עושות. אין לזה אח ורע בעולם שמיתגנו חברה בחצי שנה. אמרו לנו שלפחות משנה וחצי רק ללמוד את המותג ולהיכנס לתהליך החלפה - פחות מזה אין מה לדבר. אנחנו מיתגנו בחצי שנה. הלקוחות של החברה עד האחרון שבהם הבינו שיש מותג חדש של קבוצת תקשורת.

"חברה כמו פרטנר, שהיא משמעותית בשוק, יש לה משימה. אנחנו לא חברת נישה קטנה שהעשייה שלה משפיעה רק עלינו. נכתב עלינו ועליי שאנחנו עושים דברים גדולים. אחד מהם זה פרויקט הסיבים שהכרזנו עליו, ואנחנו בשלבים מתקדמים".

- בסופו של יום קיווינו שפרטנר תהיה בשוק הטלוויזיה, וזה לא קורה.

"נהיה שם. שוק הטלוויזיה זה שוק מעניין ומורכב בכל ההיבטים. זה שוק שעובר שינויים בכל העולם בתוכן כמו נטפליקס ואחרים. בארה"ב השוק עובר מהפך שיגיע גם לארץ. אנחנו מסתכלים 10 שנים קדימה עם פתרון שמתאים לשוק העכשווי, מה שמתאים היום לא יהיה רלוונטי בעוד 10 שנים. בקרוב ניכנס לשוק הזה כחלק מהמכלול הכולל להפיכה שלנו לקבוצת תקשורת כוללת. יש מקום לעוד שחקן בשוק בתנאים רגולטוריים מתאימים". 

לדבריו, "בכל הקשור לסיבים אופטיים אנחנו בתחילת הדרך. נוכל להגיש טלוויזיה על גבי האינטרנט".

- אתה אומר אינטרנט בכל בית בישראל. אבל לצרכן שגר בקריית גת ברחוב יחיד. 

- תגיע אליי?

"התשובה היא כן. הסיפור של מיזם הסיבים של חברת החשמל תקוע לא מסיבה תשתיתית". 

- גולן אומר שהשוק לא יתייצב. 

"אין לנונ שום דבר נגד גולן. האמירה היא מאוד יציבה שכל מי שנמצא בשוק וקיבל רישום שיעבוד לפי תנאי הרישיון ולא מעבר לזה שיהיו עוד 400 שחקנים. כל מי שחתם על תנאים מול המדינה, שיקיים את התנאים. רוצים שכולם ישחקו בתנאים שווים. אם המדינה רוצה לתת הקלות למישהו, זה בסדר, אני לא מתווכח. אנחנו מדברים על קיום חוק - מה יותר פשוט מזה?". 

כשביקש לתת תחזית לגבי ההתפתחות בשוק, אמר בנבישתי: "אני מאוד אופטימי, כי אני מסתכל על התמונה הכוללת, לא מתרגש מלילה מרגש כמו אתמול, שמניה קפצה בעקבות ההכרזה, כמו שאני לא מתרגש כשקורה משהו הפוך. בזום-אאוט אני אופטימי.  השוק נמצא במקום של התייצבות בריאה של קבוצות תקשורת חזקות שיתחרו אחת בשנייה. בכל המכלול של נושאים מול הצרכן. ההתגבשות בתחרות מאוד עזה. היא נגמרה, והיא לא קרובה להיגמר. אני אופטימי, כי אני יודע בדיוק מה הדרך שלנו ולאן אנחנו הולכים. השוק נמצא בשלב מצוין, והלקוח יקבל שירות מצוין עם טכנולוגיה ותשתית מצוינת. פרטנר יודעת בדיוק מה היא עושה".