מנכ"ל זאפ: 95% משווים מחירים לפני שהם קונים

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, בוועידת MAD: "מחזור המכירות שלנו ברשת הוא מיליארד שקל בשנה" ■ לכל הידיעות מוועידת MAD

פאנל חזון ואסטרטגיה - איציק אברכהן / צילום: מסך
פאנל חזון ואסטרטגיה - איציק אברכהן / צילום: מסך

בפאנל "חזון ואסטרטגיה - הגשמת הקניות ברשת", שנערך היום (ד') במסגרת ועידת MAD של "גלובס", הוצגו נתונים על היקף הקניות באינטרנט של הישראלים. 

לפי הנתונים, 95% מהגולשים הישראלים קונים באינטרנט. מספר הקניות השנתיות עומד בממוצע על 36, כשסל הקנייה הממוצע הוא 68 דולר. נתונים אלה שמספקת eBay מצביעים על כך שישראל היא מעצמת קניות אונליין, ובעיקר באתרים בחו"ל - 60% מהעסקאות מתבצעות באתרים בינלאומיים, ויש לכך קשר למחיר, משום ש-40% מהקונים באינטרנט סיפרו כי הם מחפשים יתרון במחיר - לצד נוחות ושירות.

לדברי אילן צחי, מנכ"ל קבוצת זאפ, "95% מהגולשים משווים מחירים לפני שהם קונים. האפקט של השוואת המחירים נהיה משמעותי. רואים בפלטפורמה הזו גידול משנה לשנה".  

- שוק המזון בישראל מגלגל 2.4 מיליארד שקל בשנה. כמה מתוך זה שייך לשופרסל? 

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "מיליארד שקל - מחזור מכירות שדומה לאחת הרשתות הציבוריות. יש לנו
300 חנויות פיזיות, והבנו שצריך לדבר עם הלקוח בשפה שמתאימה היום". 

- מה הבנתם שהמתחרים שלכם פספסו?

"אנחנו רשת ותיקה, יש לנו תשתיות, וגם לנו לקח זמן להבין. חנויות פיזיות יהיו, אבל פחות. העולם הופך להיות דיגיטלי, ויש לנו את התשתײַות. אנחנו רוצים להגיע ללקוח בכל הערוצים הכי נוחים מבחינתו". 

גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת האופנה קסטרו, אמר: "האתר הוא כמו חנות. מאות אלפי מבקרים בו בשבוע, רובם באים וקונים בחנויות. האתר הוא חדשותי ונותן את חדשות האופנה. הוא נותן אפשרות להשלים שירות בחנויות הפיזיות היה לנו מחזור מכירות של 900 מיליון שקל בשנה שעברה". 

צחי: "כספקים אנחנו צריכים להיות פתוחים לעולם החדש. לפתור את הבעיות בתוך שרשרת הערך, לתת לצרכנים את התודעה שמחיר הטעות שהם עשו הוא קטן בהיבט של החזרות ושירות לקוחות. הרבה חברות צריכות לעבור את השלב הזה. בצד של האי-קומרס הישראלי, החברות יבינו שכדי צריך להקים קהילה, וכדי שהצרכנים יתנו במותג אמון, צריך להיות שקוף וברור. הישראלים הם לא עם קל, וצריך לשכנע אותם שמה שרואים באתר זה מה שמקבלים". 

דניאל גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר כי ב-2012 קיבלו הישראלים 19 מיליון חבילות, ואילו ב-2015 הם קיבלו 40 מיליון חבילות. לדבריו, הדואר עובר מהפכה.

לדבריו, "יש כאלה שלא משתמשים בשירותי הדואר, ויש כאלה שכן. אנחנו מציעים מגוון שירותים רחב. חבילה מגיעה לישראל תוך 5 ימים. חבילות יגיעו תוך 48 שעות עד לצרכן עם מגוון אפשרויות מסירה, בכל מיני ערוצי מכירה.

"אנחנו משיקים לוקרים ושירות של משיכה מיידית. כל אחד יוכל להחליט היכן לקבל חבילה. אנחנו משיקים אתר שנדבר עם הלקוח דרכו ברמת הלקוח. הלקוח יוכל לראות את כל ההזמנות שעשה ולעקוב אחר החבילות. משלוח בארץ תוך 24 שעות יחול מנחיתה בנתב"ג תוך 5 ימים, זה מה שקורה היום.

"דיברו פה על חסמי קנייה. החלק החשוב הוא שלנו, של המסירה, וכולם עובדים על שרשרת הערך. חייבת להיות חוויה שתזיז את זה קדימה".

- אתם סובלים מתדמית שלילית?

"מה שראיתם בתקשורת הוא היסטוריה. אנחנו לא מושלמים אבל נעים קדימה. אנחנו משקיעים 140 מיליון שקל בשיפור תשתיות, וזה תהליך שיסתיים בסוף השנה". 

נציין כי הדואר נבחרה על-ידי אתר נקסט הבריטי לספק מוצרים שיגיעו לבתי הלקוחות תוך פחות מ-5 ימים. 

צחי: "המסחר האלקטרוני ביטל את שטח הרצפה ואת המרחק הגיאוגרפי. כל אחד יכול להתחרות עם כל שחקן. הבוקר שלח לנו לקוח מחיפה מוצרי חשמל שבנה לעצמו מועדון לקוחות. זה עולם חדש של שיווק אישי ישיר ומהיר. אם הפרסום המסורתי עסק במיליוני שקלים, היום עסק קטן מייצר ערך שהוא רואה את התמורה מיידית ובמקום. בעסקים קטנים הם יתנו את הפייט". 

- זאפ תיכנס לקמעונאות?

צחי: "אנחנו בודקים את הנושא הזה בחודשים האחרונים. זה רשום בתוכנית האסטרטגית. אנחנו בהחלט רואים את עצמנו נכנסים לעולם האי-קומרס".