יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", העלה היום (ד') ליוטיוב סרטון קצר לציון חמש שנים למחאה החברתית.

"רוב האנשים שהגיעו לשדרות רוטשילד בת"א לא היו אנרכיסטים ולא סוציאליסטים, אלא מעמד הביניים הישראל, בני 30 פלוס", אומר לפיד בסרטון, "הם באו כי החוזה הישראלי התפרק. הם לא הבינו איך קורה שהם עובדים קשה, המון שעות ביום, משלמים מסים גבוהים, והמדינה לא עובדת בשבילם. איך זה שאף אחד לא עושה צעדים אמיתיים, דרסטיים, להורדת יוקר המחיה?

"איך זה שכספי המסים שלהם לא חוזרים אליהם בצורת חינוך טוב יותר לילדים שלהם, תחבורה ציבורית יעילה ועזרה אמיתית לחלשים? איך זה שהם מתגייסים לצבא ויש אנשים שהמדינה משחררת מחובת הגיוס? איך זה שכל כך הרבה אנשים חיים בעצם על חשבונם? איך זה שהמערכת הפוליטית יודעת לדאוג כל כך טוב לעצמה ושוכחת לדאוג להם? איך זה שכל צעיר במדינה יודע שאם אין לו קשרים, הוא לא יגיע לשום מקום?  

"חמש שנים אנשים שואלים את עצמם האם המחאה נכשלה או הצליחה", ממשיך לפיד וטוען: "התשובה היא שזה עדיין תלוי בנו. יש עתיד הייתה ונשארה הביטוי החזק, האותנטי והעקבי ביותר של רוח המחאה. רוב האנשים מבינים היום שבשנתיים הראשונות שלנו בממשלה, הצלנו את הכלכלה הישראלית. כשעזבנו את הממשלה השארנו מאחורינו כלכלה חזקה ושוויונית יותר, אבל זה לא היה קל. כי מרגע שפוטרנו משם הפוליטיקה הישנה, הקטנה והמושחתת לקחה את הכסף של אזרחי ישראל והתחילה שוב לחלק אותו לעצמה: למקורבים שלהם, להסכמים הקואליציוניים, לאינטרסים המפלגתיים.

"החוזה שוב הופר, אבל אנחנו לא מוותרים. אני מבטיח לכם, הנסיגה מכל מה שעשינו היא זמנית... למדנו שכדי ליישם את רוח המחאה לא מספיק לשבת בממשלה, צריך להרכיב את הממשלה. יש עתיד צריכה לנצח בבחירות הבאות. חמש שנים אחרי המחאה החברתית אנחנו בשלים, אנחנו מוכנים, הגיע הזמן".