נשיץ-ברנדס-אמיר במגעים למיזוג עם משרד שבלת

המגעים בין המשרדים החלו כבר לפני חודשים אחדים והבשילו בזמן האחרון ■ המשרד הממוזג יעסיק למעלה מ-300 עורכי דין ויהיה הגדול ביותר בארץ

אבירם ואמיר / צילומים: אלון רון ואיל יצהר
אבירם ואמיר / צילומים: אלון רון ואיל יצהר

האם ענף עריכת הדין עומד בפני ה"מגה-מיזוג" הגדול ביותר שנראה בו עד כה, ואשר יוליד את פירמת עורכי הדין הראשונה שתחצה את רף 300 עורכי הדין? ל"גלובס" נודע כי משרד עורכי הדין נשיץ-ברנדס-אמיר, שבו מועסקים כ-165 עורכי דין, ומשרד עורכי הדין שבלת, המעסיק כ-145 עורכי דין, נמצאים במגעים מתקדמים לקראת מיזוג ביניהם. המגעים בין המשרדים החלו לפני חודשים אחדים והבשילו לאחרונה לטיוטות הסכמי מיזוג המחליפים ידיים.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת המיזוג המתוכנן הסכימו הצדדים על חלוקת ההכנסות בין המשרדים באופן לא שוויוני - ביחס של כ-2/3-1/3 לטובת משרד עורכי הדין נשיץ-ברנדס-אמיר. על-פי גורמים בקרב המשרדים, מדובר על חלוקת הכנסות המשקפת את הרווחיות של המשרדים, ומשרד נשיץ-ברנדס-אמיר הוא המשרד הרווחי יותר בשלב זה.

מנגד, נודע כי על-פי טיוטות ההסכם בין המשרדים האחריות לניהול הפירמה הממוזגת תתחלק בין השותפים הבכירים במשרדים המתמזגים באופן שווה.

חלק מהשותפים בפירמות המתמזגות כבר העלו התנגדות לסעיפי טיוטות החוזה המעגנים חלוקת הכנסות באורח לא שוויוני בין המשרדים, ואולם נראה כי מרבית השותפים בשתי הפירמות תומכים במהלך.

את המשא-ומתן בין הצדדים מנהלים עו"ד אמיר שרון, שותף בכיר במשרד ראש מחלקת מיזוגים ורכישות במשרד נשיץ-ברנדס-אמיר; ועו"ד ליאור אבירם, שותף מנהל וראש תחום היי-טק וקרנות הון סיכון במשרד שבלת.

עלייתם של משרדי הענק

המיזוג, אם יצא אל הפועל, יצור כאמור את הפירמה הגדולה ביותר בשוק עריכת הדין - פירמה שתעסיק יותר מ-300 עורכי דין.

שלושת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל חצו בשנים האחרונות את רף 200 עורכי הדין המועסקים בהם. במשרד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות' מועסקים כ-280 עורכי דין; משרד הרצוג-פוקס-נאמן מעסיק 276 עורכי דין; ומשרד גולדפרב-זליגמן מעסיק כ-222 עורכי דין.

משרדי הענק הללו (במונחים ישראליים) נולדו על רקע מגמה שכבשה את שוק עורכי הדין בשנים האחרונות - מגמת המיזוגים ואף מגה-מיזוגים. אחד מאותם "מגה-מיזוגים", שנחשב בשנת 2011 למיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה של ענף עריכת הדין, היה המיזוג בין המשרדים גולדפרב וזליגמן. ואולם, בשנים האחרונות התקיימו לא מעט מיזוגים קטנים יותר, בינוניים, שאף להם היתה השפעה משמעותית על המשק.

בין היתר, בראשית השנה קלט משרד מיתר-ליקוורניק אל שורותיו את עו"ד אייל רוזובסקי, מבכירי הליטיגטורים בארץ, יחד עם 20 אנשי מחלקת הליטיגציה של פירמת צלרמאיר-פילוסוף שהתפרקה - מיזוג שהעלה את הפירמה אל ראש מצעד פירמות הענק בישראל.

המשרד הממוזג לא רק יהיה הגדול ביותר. שני המשרדים מפעילים כיום מחלקות היי-טק מהטובות בארץ, והמשרד הממוזג ייצור, כך נראה, את אחת ממחלקות ההיי-טק החזקות בישראל. משרד שבלת מתמחה בעיקר בייצוג חממות וסטארט-אפים בשלבים מוקדמים של ההתאגדות, ונשיץ-ברנדס-אמיר מייצג בעיקר חברות היי-טק בשלות יותר במיזוגים ורכישות והשקעה של קרנות בהיי-טק. שני המשרדים מדורגים כמובילים בתחום ההיי-טק בדירוגים ישראלים ובינלאומיים, ומפעילים מחלקות גדולות יחסית לתחום. לפני כשנתיים אף מיזג משרד שבלת לשורותיו את משרד עורכי הדין ישראלי-בן צבי, משרד בוטיק המתמחה בשוק ההיי-טק.

עוד נודע ל"גלובס" כי בכוונת השותפים בנשיץ-ברנדס-אמיר ובשבלת להרחיב את השירותים המשפטיים שהפירמות מספקות ללקוחות, ובין היתר להקים מחלקה לטיפול בתחום הפלילי-צווארון לבן - אשר כיום אין לאף אחד מהמשרדים המתמזגים.

"חשיבות בצמיחה אורגנית"

משרד נשיץ-ברנדס-אמיר, שהוקם בשנת 1957, נמנה עם המשרדים המובילים בישראל עם פרקטיקה ענפה בתחום המיזוגים ורכישות, היי-טק, ביו-טק, ליטיגציה, חברות ציבוריות, קרנות השקעה, ביטוח ונזיקין, נדל"ן, בנקאות, הגבלים עסקיים, כינוסים ופירוקים - חדלות פירעון, מסים, משפט ימי ועוד. השותפים המייסדים במשרד הם עו"ד חנינא ברנדס ועו"ד גד נשיץ.

משרד שבלת, שהוקם ב-1973, נמנה אף הוא עם פירמות עורכי הדין המובילות והבולטות בישראל, בייחוד בתחום המסחרי-בינלאומי ודיני תאגידים. למשרד יש סניפים בניו-יורק ודסק ישראלי בסין (למעלה מ-7 שנים), והפירמה היא הנציגה הבלעדית בישראל של רשת Terralex, ארגון בינלאומי עם יותר מ-150 משרדי עריכת דין מובילים בעולם. את המשרד מנהלים כיום עורכי הדין יעקב ישראלי, ריצ'ארד רוברטס, ליאור אבירם, משה נאמן, הלל איש שלום ועופר בן יהודה. 

ממשרד שבלת ושות' נמסר בתגובה: "המשרד איננו מגיב לשמועות. ככלל - אנו רואים חשיבות בצמיחה אורגנית ולא אורגנית של הפירמה, ומקיימים שיחות מסוג זה עם משרדים מתאימים מעת לעת". 

ממשרד נשיץ-ברנדס-אמיר לא נמסרה תגובה.