טילי פטריוט שוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש שחדר לישראל מצפון

כלי הטיס נראה בשמי מרכז רמת הגולן ■ קודם לכן נשמעה אזעקה באזור ובגליל ■ צה"ל הקפיץ לאזור כלי טיס ■ התושבים קיבלו הודעה: "לא היו נפילות" ■ תושבת אלוני הבשן: "שמענו פיצוצים"

רמת הגולן / צילום: אייל הצפון
רמת הגולן / צילום: אייל הצפון

שני טילי פטריוט שוגרו היום (א') לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנראה בשמי מרכז רמת הגולן לאחר שחדר מצפון. גורם צבאי מסר כי לא ברור אם יירוט כלי הטיס על ידי סוללת הפטריוט היה מוצלח. טרם שיגורי הטילים נשמעה אזעקה באזור, ונראה שובל עשן בשמיים. צה"ל הקפיץ לאזור כלי טיס רבים.

זמן קצר לאחר מכן קיבלו התושבים הודעה מהרשויות: "בהמשך לאזעקות במרחב צפון הגולן, ניתן לצאת ממרחבים מוגנים. לא היו נפילות בשטח הגולן. האזעקה הופעלה בעקבות שני טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנחשד בחציית גבולה הצפוני של מדינת ישראל במרכז רמת הגולן. חזרה לשגרה".

מעירייה בצפון הארץ נמסר כי אזעקה נשמעה גם באזור אצבע הגליל. "מערכת ההגנה של צה"ל שיגרה טיל הגנה מבסיס באזור הצפון, על פי הערכה בעקבות חדירה של כלי טיס בלתי מאויש", נמסר.

גורם צבאי מסר: "כתוצאה מניסיון היירוט של כלי הטיס התפזרו שברים באזור הגבול. לא ידוע על נפגעים. צה"ל מבצע סריקות אחר חלק המזל"ט. עדיין לא ברור מי הפעיל את המזל"ט באזור הגבול".

יסכה דקל, תושבת אלוני הבשן, סיפרה: "הייתי בגן המשחקים עם הילדים. פתאום נשמעה אזעקה, שמענו גם פיצוצים, אבל אנחנו רגילים לזה. לא קיבלנו הנחיות, חשבנו שאולי מדובר בטעות". לדברי תושבים נוספים, נשמעה תנועה ערה של מסוקי קרב באזור.