ח"כ מרגלית בנאום אי אמון: נתניהו יוביל למלחמת שלום המימרן

חבר הכנסת מהמחנה הציוני הציג במליאה את הצעת האי אמון בממשלה וניצל הבמה לנאום חריף נגד ראש הממשלה ■  "בכל פעם שנפתחת חקירה, אתה מסכסך"

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) הציג במליאה את הצעת האי אמון בממשלה וניצל הבמה לנאום חריף נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 

"בכל פעם שנפתחת חקירה, בכל פעם שהאדמה מתחילה לרעוד לך מתחת לרגליים, אדוני ראש הממשלה", הטיח מרגלית בנתניהו, "אתה מסכסך. משסה ימנים בשמאלנים, יהודים בערבים, דתיים בחילוניים, סטרייטים בלהטבי"ם, ספרדים באשכנזים, מרכז בפריפריה. כאחרון הטוקבקיסטים אתה מוציא תגובות שכל מטרתן היא לגרום לנו לשנוא אחד את השני. לנעוץ אחד בשני סכינים ושיניים, אתה לא רוצה עם - אתה רוצה דם".

מכאן עבר ח"כ מרגלית למה שהוא מכנה "מחירון נתניהו לשחיתות":

"הנוכל המורשע הגדול ביותר באירופה, מימרן המאפיונר מעביר לך כסף - זה שווה כניסה בשמאל.

"נפתחת 'בדיקה' בחשד להלבנת הון? זה, כבר, שווה פילוג בין ערבים ליהודים.

"מגייס התרומות המשפחתי נעצר על כבש המטוס בנתב"ג ונחקר 14 שעות? זה יעלה לציבור הישראלי בפילוג בין דתיים לחילונים.

"גם זה לא עובד? נשלח את אמנית הבית, זמרת המלחמות מירי רגב, לפלג בין מזרחיים לאשכנזים. עומק ההסתה כעומק החקירה. עומק השיסוי כעומק הצ'ק בלי הכיסוי. מתי תנוח, מר נתניהו? מהו תעריף המונה שאנו נשלם על חקירה שהולכת ומסתבכת?"

בהמשך עולה מרגלית מרגלית מדרגה ותוקף את נתניהו על החקירה החדשה שנפתחה נגדו, על פי פרסומים זרים: "לפי אותם פרסומים זרים הסיבות בגינן מתנהלת נגדך חקירת משטרה הן מאוד חמורות. תוכל,בבקשה, אדוני לומר לנו האם יש אמת בפרסום? האם לבן משפחתך הוצא דרכון תחת שם אחר? האם אותו שם מופיע במסמכי פנמה? האם אותו בן משפחה מחזיק בחשבון בפנמה? האם נכון שלאותו חשבון הוזרמו כספים זרים? האם יש אמת בפרשת הון דרכון עולם תחתון?"

מרגלית המשיך: "אדוני, היה לנו כבר ראש ממשלה אחד שנכנס לכלא. על מעטפות. אני ממש חרד מזה שיהיה עוד ראש ממשלה שייכנס לכלא בגלל ענייני כספים או הלבנת הון, זה לא נכון ולא ראוי ומאוד מסוכן לנו, כחברה, כמדינה . וראש ממשלה שמקבל כסף מנוכל, שעורכי הדין שלו פתחו לנוכל הזה, מימרן, חברה זה לא צחוק. הרי מימרן הלבין כספים והעביר אותם לישראל. האם יכול להיות שהחברה הזאת שימשה להלבנת כספים כפי שהוכח בהרשעה שלו בצרפת? אומרים לי: לא יכול להיות, ראש הממשלה לא יהמר עד כדי כך, אבל מצד שני, ראש ממשלה שנסמך על שולחנו של טייקון קזינו, לא נראה ממש אחד שבורח מהימורים.

"אדוני ראש הממשלה - הרי תשעים אחוז מהזמן שלך כרגע מוקדש לענייני החקירות. חקירות שלך, של משפחתך. אי אפשר לנהל ככה מדינה, בקושי נותר לך זמן כדי לסכסך בינינו 24 שעות ביממה. וכשלך אין זמן, אדוני ראש הממשלה, גם לשר הכלכלה אין זמן, וגם לא לשר החוץ, ושלא נדבר על שר התקשורת. כי שר התקשורת, ושר הכלכלה ושר החוץ כולם בחקירות, וכולם מאד מאד עסוקים עכשיו. ושלא נטעה - אין כאן בדיקה משטרתית. בדיקות יש בקופת חולים. כאן מדובר בחקירה".

נכון, אנחנו מוקפים בדיקטטורות, אבל כאן אנחנו, עדיין, חיים בדמוקרטיה, ואתה נבחר ציבור ואתה חייב לציבור תשובות. ולא, "ערבים נוהרים לקלפיות" או "השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים" או פוסט המאשים פלסטינים באונס על רקע לאומני או הכללות כנגד ערביי ישראל אחרי פיגועים, זאת לא תשובה.

והשורה התחתונה? אי אמון, כמובן: "לכן, לפני שיהיה מאוחר מדי, אנחנו מגישים אי אמון בממשלה שהולכת והופכת לחברת קבלן לשיסוי ולהסתה. זה הזמן שלך ללכת ולעשות לביתך, ללכת ולהשקיע את זמנך ולהגן על עצמך - ואנחנו, כמו שאומרים בכפרות, נפנה לחיים טובים ארוכים ולשלום. כי הכי גרוע, כולנו מבינים שכשהחקירות יילכו ויסתבכו, ומלאי ההסתה ייגמר, אדוני ראש הממשלה, אתה תגרור אותנו למלחמה. אולי אז נקרא לה: 'מלחמת שלום המימרן'. חייבים להפסיק לשתוק".