מי הגיעו לחגיגות יום ההולדת של דנה דנקנר?

וגם: איציק שרם מונה לדירקטור בחברת תמדא ורכש מניות בחברה; ומשפחת עפיפי פתחה מלון חדש בנצרת

אורלי ונוחי דנקנר / צילום: אביב חופי
אורלי ונוחי דנקנר / צילום: אביב חופי

יש לה סיבה למסיבה

מי הגיעו לחגיגות יום ההולדת של דנה דנקנר?

לא רק גזרות של בית משפט. נוחי דנקנר מוצא החודש סיבות טובות לחגוג בחיק המשפחה, גם אם לא מדובר במסיבה אינטימית במיוחד. דנה דנקנר-אנגלנדר, בתו של דנקנר, חגגה ביום ראשון יום הולדת 27, אירוע אותו ציינה במסיבה גדולה לחברים כמו גם למשפחה החמה והאוהבת.

המקום: מסעדת "יאסו" על חוף ימה של תל-אביב, לצד בריזת ערב חמימה. בין החוגגים, מלבד חבריה של דנקנר, גם אנשי ונשות עסקים, חלקם ככל הנראה מצדו של האב.

נצפו מרימים כוסית לחיים: יזמי הנדל"ן רוני מאנה וקובי אלבז והמעצבת ג'ני צ'רוואני, רעייתו של מאנה; האדריכלית ורד רוזן, רעייתו של ברק רוזן, מבעלי קנדה-ישראל, שדווקא נעדר מהאירוע; וכמובן טל אנגלנדר, בן זוגה של דנקנר, וההורים הגאים נוחי ואורלי דנקנר, שקיבלו הזדמנות לקחת פסק-זמן מאירועי החודש האחרון, לעשות לביתם ולשמוח עם בתם. 

טל אנגלנדר ודנה דסנקנר  / צילום:אביב חופי
 טל אנגלנדר ודנה דסנקנר / צילום:אביב חופי

אורלי ונוחי דנקנר / צילום: אביב חופי
 אורלי ונוחי דנקנר / צילום: אביב חופי

המהנדס הפיננסי משקיע בעוד שלד בורסאי

איציק שרם מונה לדירקטור בחברת תמדא ורכש מניות בחברה

איציק שרם נכנס להשקעה בעוד שלד בורסאי - תמדא. שמו של יצחק (איציק) שרם, שבתחילת שנות ה-90 זכה לכינוי "המהנדס הפיננסי" של שוק ההון המקומי, מזוהה בעיקר עם חברת ההחזקות שרם-פודים שקרסה לפני כ-7 שנים, לאחר שהחברות המשתייכות לקבוצה הפסידו בהשקעות בתחומי הטכנולוגיה, ובעיקר הנדל"ן, במזרח אירופה.

בשנים האחרונות נקשר שמו של שרם בשורה של שלדים בורסאיים וחברות שמוזגו לתוכן בארץ ובארה"ב. בין היתר מדובר בחברת הטכנולוגיה לרכב פורסייט, שמוזגה בתחילת השנה לשלד אסיה פיתוח בבורסה בתל-אביב, ובחברת הביומד אמרלד, שמוזגה לשלד בורסאי בארה"ב.

בנוסף, שרם הוא בעל מניות ויו"ר חברת ננו דיימנשן הפועלת בתחום מדפסות התלת-ממד, שגם היא תוצר של מיזוג לשלד בורסאי ונסחרת כיום בתל-אביב ובנאסד"ק. שווי מניותיו בחברה זו גבוה מ-4 מיליון שקל.

באחרונה מונה שרם לדירקטור בלתי תלוי בחברת תמדא, לשעבר מי עדן, לאחר שהשליטה בו נרכשה על-ידי חברת החיתום איפקס הנפקות של אהרון סמרה ואליאב בר-דוד. שרם רכש אתמול (ב') מניות תמדא תמורת כ-113 אלף שקל, והוא מחזיק כעת בכ-1.4% ממניות החברה, שאמורה למזג לתוכה בקרוב את חברת הסייבר ODI שהוקמה ומנוהלת על-ידי דוד גבע וד"ר אורן איתן.

בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות שנכנסו לאחרונה לבורסה בדלת האחורית, גם ל-ODI יש בדוחות הכספיים הערת "עסק חי", והיא מגיעה לבורסה עם גירעון של 1.2 מיליון שקל בהון העצמי. מנגד, אם יתממשו הערכות הצמיחה שמפורטות בהערכת השווי לחברה, היא תצמח בשיעור תלת-ספרתי בשנתיים הבאות, ותמשיך לגדול באחוזים דו-ספרתיים בשנים שלאחר מכן.

בהערכת שווי של דה-קלו בן יהודה ושות', שנוקבת בשווי של 17.8 מיליון דולר ל-ODI, ההערכות הן כי החברה תרשום הכנסות של 4.1 מיליון דולר ב-2017, ועד 2022 הן יגיעו ל-31.1 מיליון דולר.

איציק שרם / צילום: יוסי כהן
 איציק שרם / צילום: יוסי כהן

המפעל של תאומים

מי אנשי העסקים שמחברים בין חינוך לבין כדורגל?

עסקים, תתפלאו, הם גם עניין חינוכי, ולפעמים, עסקים מבקשים להנחיל ערכים. זו לפחות המטרה של עמותת מפעלות חינוך, שמבקשת לעשות זאת באמצעות פעילות ספורטיבית ובעיקר כדורגל.

השבוע ערכה העמותה אירוע חגיגי במלון נווה-אילן לציון 18 שנות פעילות. אורח הכבוד היה נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שקיבל כדורגל חתום על-ידי ילדי העמותה מידי אברום בורג, יו"ר העמותה, וד"ר מאיר אורנשטיין, המנכ"ל.

ריבלין מצדו הודה למייסדים, מושיק תאומים, סמי סגול ואורנשטיין ולינון אשכנזי הפעיל בה.

תאומים סיפר לנוכחים ולנשיא כי הזדמן לו להכיר בדרך זו או אחרת את כל נשיאי המדינה. חיים וייצמן, לדבריו, היה תלמיד של סבתו.

סגול, אשכנזי, תאומים ואורנשטיין / צילום: שוקו צילום
 סגול, אשכנזי, תאומים ואורנשטיין / צילום: שוקו צילום

הבשורה של נצרת

משפחת עפיפי פתחה מלון חדש בעיר

נצרת מתחדשת. קבוצת עפיפי, החברה המשפחתית הוותיקה הפועלת בתחומי התחבורה הציבורית, הנדל"ן והתיירות בעיר הצפונית, פתחה השבוע מיזם נוסף - מלון Legacy.

בין המברכים את הנהלת הקבוצה שבראשה עומד היו"ר, אחמד עפיפי: אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; ועלי סלאם, ראש עיריית נצרת.

קבוצת עפיפי היא עסק משפחתי ששורשיו בשנות ה-20 של המאה הקודמת. עיקר עיסוקה מאז הקמתה הוא בענף ההיסעים, והיא מספקת שירותי תחבורה ציבוריים עירוניים ובינעירוניים לתושבי הצפון. המלון החדש ממוקם בסמוך לכנסיית הבשורה ולשוק.

הלוי, עפיפי וסלאם / צילום: איהאב הוסרי
 הלוי, עפיפי וסלאם / צילום: איהאב הוסרי