רויטרס: גם קונסורציום סיני במגעים לרכישת פלייטיקה

הדיווח - לאחר שבתחילת החודש פורסם כי חברת המשחקים הקוריאנית Netmarble Games Corp מנהלת מגעים לרכישת פלייטיקה תמורת סכום של עד כ-4.3 מיליארד דולר

משחק של פלייטיקה / צילום: אתר פלייטיקה
משחק של פלייטיקה / צילום: אתר פלייטיקה

לא רק הדרום קוריאנים: סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש (ה') כי ענקית הקזינו והבידור האמריקאית סיזר'ס מצויה במשא-ומתן למכירת חברת המשחקים החברתיים פלייטיקה (Playtika) לקונסורציום סיני בהשתתפות Giant Interactive Group, תמורת סכום המוערך בכ-4.2 מיליארד דולר.

מוקדם יותר החודש, נזכיר, דווח כי חברת המשחקים הקוריאנית Netmarble Games Corp מנהלת מגעים לרכישת פלייטיקה תמורת סכום של עד כ-4.3 מיליארד דולר.

בחודש מאי דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי סיזר'ס שוקלת למכור את הפעילות של פלייטיקה, וכי היא שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות Raine Group כדי לנהל הצעות רכישה שקיבלה ושנוקבות בשווי של לפחות 4 מיליארד דולר לחברה.

סיזר'ס, נזכיר, רכשה את פלייטיקה במהלך 2011 משני מייסדיה הישראלים, רוברט אנטוקול ואורי שחק, בנו של אמנון ליפקין-שחק ז"ל, הרמטכ"ל לשעבר. אנטוקול עדיין מכהן כמנכ"ל החברה.

במהלך השנים שעברו מאז, וכשהיא מתנהלת בתוך סיזר'ס כיחידה עצמאית, הפכה פלייטיקה לשחקנית מספר 1 בעולם בנישת המשחקים החברתיים, והתוצאות שלה מוכיחות זאת מעל ומעבר: אשתקד עמדו הכנסותיה על 725 מיליון דולר, לעומת 549 בשנת 2014 ו"רק" 54 מיליון דולר בשנה שבה נרכשה. ברבעון הראשון של השנה כבר מדובר היה על הכנסות של 218.2 מיליון דולר, צמיחה רבעונית של 10% וצמיחה שנתית של 30%. זה אומר קצב הכנסות שנתי של 900 מיליון דולר.