למרות החששות מצד האנליסטים, צ'ק פוינט ממשיכה לצמוח

חברת האבטחה עקפה במעט את התחזיות, והכנסותיה הסתכמו ב-423 מיליון דולר ■ שויד: "התוצאות ברבעון מתקרבות לרף העליון של הציפיות שלנו"

גיל שוויד / צילום: איל יצהר
גיל שוויד / צילום: איל יצהר

בחודשים האחרונים כמה אנליסטים הורידו את המלצותיהם למניית צ'ק פוינט , בין היתר בשל חשש מהיחלשות הביקושים. בינתיים, בדוחות הרבעון השני שצ'ק פוינט פרסמה היום, נראה שהביקושים יציבים: החברה רשמה הכנסות של 423 מיליון דולר, צמיחה של 6.9% לעומת הרבעון המקביל ושל 4.6% לעומת הרבעון הראשון של השנה. בכך צ'ק פוינט עקפה במעט את תחזיות האנליסטים שציפו לכ-422 מיליון דולר, והייתה קרובה יותר לרף העליון של התחזיות של עצמה מאשר לרף התחתון שמסרה. מתחילת השנה, ההכנסות הסתכמו ב-827 מיליון דולר, עלייה של 7.7% ביחס לתקופה המקבילה ב-2015.

צ'ק פוינט, שהוקמה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע. ברבעון השני, בכל קווי המוצר נרשם גידול בהכנסות (בקצבים שונים), גם בהשוואה לרבעון המקביל וגם בהשוואה לקודם. ההכנסות ממכירת מוצרים ורישיונות הסתכמו בכ-136 מיליון דולר - צמיחה של 3% מהרבעון המקביל ושל 11% מהקודם; ההכנסות ממנויי קו מוצרי ה-Software blades של החברה הגיעו ל-92.7 מיליון דולר - צמיחה של 21% מהרבעון המקביל ושל 5.2% מהקודם. ההכנסות מתחזוקה ועדכונים של תוכנה התקרבו ל-194 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון הקודם, ועלייה של 4% מהרבעון המקביל.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), צ'ק פוינט רשמה ברבעון השני רווח תפעולי של 202 מיליון דולר ורווח נקי של 166 מיליון דולר, עלייה של 1.5%-2% לעומת הרבעון המקביל. ההוצאות התפעוליות גדלו בעיקר בכל הקשור למחקר ופיתוח (21%) אך גם בשיווק ומכירות (16.8%). מנגד, הוצאות הנהלה וכלליות ירדו ב-5.4%.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות התגמולים לעובדים ועלויות הקשורות לרכישות, הרווח הנקי הסתכם ב-190 מיליון דולר שהם 1.09 דולר למניה, גבוה ב-2 סנטים מתחזיות האנליסטים. בהשוואה לרבעון המקביל, הרווח הנקי גדל ב-4.1% וב-1.8% בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם, בהתאמה. במחצית הראשונה הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם בכ-378 מיליון דולר, לעומת כ-362 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

3.7 מיליארד דולר בקופה

על הרווח הנקי למניה משפיעה לטובה גם הירידה במספר המניות של צ'ק פוינט, שממשיכה מזה שנים לבצע רכישה עצמית של מניותיה. ברבעון השני החברה רכשה למעלה מ-2.9 מיליון מניות תמורת סכום כולל של 246 מיליון דולר, ולפי מחיר מניה ממוצע שמתקרב ל-84 דולר (מעט מעל המחיר הנוכחי).

מעבר לרכישה העצמית, לא בוצעו רכישות של חברות ברבעון השני ולא בזה שקדם לו. במהלך הרבעון, צ'ק פוינט ייצרה 202 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום התקופה היו בקופת החברה לא פחות מ-3.7 מיליארד דולר.

"היה לנו רבעון טוב, עם תוצאות שמתקרבות לרף העליון של הציפיות שלנו", מסר שויד. "קווי מוצר ה-appliance (התקני תוכנה) שהשקנו לאחרונה, שממקסמים את מניעת האיומים, התקבלו היטב על ידי הלקוחות והובילו לעלייה במספר היחידות שנמכרו".

צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 14.3 מיליארד דולר. מתחילת השנה מנייתה עלתה ב-2.8%, אך היא הספיקה להיסחר בטווח מחירים רחב יחסית, של 72.8-89.7 דולר למניה.