פלאפון במכרז לשדרוג הרשת שתאפשר שירות Wi-Fi Calling

במכרז משתתפות אריקסון, נוקיה, בינת-אורקל וקבוצה נוספת בראשות איתן אידלסון ■ במסגרתו, תרכוש החברה מערכת IMS עד סוף 2016, שאמורה לאפשר לה לספק שירותי מולטימדיה מתקדמים

רשת אינטרנט, אינטרנט, רשתות, Wi-Fi / מתוך: Pixabay
רשת אינטרנט, אינטרנט, רשתות, Wi-Fi / מתוך: Pixabay

חברת פלאפון פתחה במכרז לבחירת ספק שיאפשר לה להציע שורה של שירותים חדשים וביניהם שירות Wi-Fi Calling, מבוסס רשת, ושירות שיחות על גבי רשת הדור הרביעי Voice over LTE ) VoLTE). במכרז משתתפות אריקסון, בינת-אורקל, נוקיה וקבוצה נוספת בראשות איתן אידלסון. במסגרת המכרז, תרכוש פלאפון מערכת IMS עד סוף 2016, שאמורה לאפשר לה לספק שירותי מולטימדיה מתקדמים.

באמצעות המערכת, מתכוונת פלאפון לשדרג את ליבת הרשת לארכיטקטורת IMS שתביא לניצול יעיל יותר של משאבי הרשת ולניהול נוח של שירותי מנוי וכן תפתח פתח למגוון שירותים עתידיים. המערכת תאפשר לקיים שיחות VOICE על בסיס טכנולוגיית ה - LTE - דור רביעי. זאת, בפרט לאור מעבר נתח גדל והולך של נפחי תקשורת מרשת דור שלישי לרשת דור רביעי, והקצאה עתידית צפויה של תדרים נוספים ל-LTE בישראל.

נוסף על כך, תיתן המערכת מענה משלים במקומות ללא קליטה מלאה. כך, הלקוחות יוכלו לשוחח על גבי תשתית Wi-Fi זמינה, בשילוב מלא עם הרשת הסלולרית. כיום פלאפון עושה שימוש באפליקציה ייעודית לצורך השלמת השיחה על גבי רשתות Wi-Fi ובמערכת החדשה השירות מובנה לשיחות IP באמצעות מכשירים סלולריים תומכי אנדרואיד או iOS.

מלבד זאת, המערכת תאפשר להעניק שירותי מולטימדיה מתקדמים ולנהל דו-שיח עשיר על מסך הסמארטפון: שילוב של שיחות, שיחות וידיאו, שיחות וועידה, שימוש בדור העתידי של ה-SMS וה-MMS, הודעות מסיווגים שונים וגישה בו זמנית לאינטרנט - וכל זה, במסך אחד. מתוך התפריט ניתן יהיה לעשות שיחות וידאו ותוך כדי לשלוח הודעות.

נמרוד בן טוב, סמנכ"ל הנדסה בחברת פלאפון מסר: "מערכת ה-IMS תשתלב היטב ברשת המהירה ביותר של פלאפון; היא תביא לידי ביטוי את איכויות הרשת, את קצבי הגלישה המהירים ואת זמני התגובה הקצרים שלה".

"המערכת החדשה מאפשרת לנו לתת שירות טוב יותר ללקוחותינו, גם על בסיס Wi-Fi, ובהמשך נוכל להעניק שירותי מולטימדיה מתקדמים. כל זאת, תוך ניצול יעיל יותר של הרשת ושילוב חלק יותר של שירותי וידאו, דיבור ומסרים במדיות השונות", אמר.