שר האוצר ויו"ר ני"ע מקדמים הקמת קרנות להשקעה בהיי-טק

קרן נאמנות טכנולוגיה עילית היא מכשיר ייחודי המתמחה בהשקעות בחברות היי-טק ישראליות העוסקות במחקר ובפיתוח, לרבות כאלה שאינן נסחרות בבורסה

שמואל האוזר / צילום: איל יצהר
שמואל האוזר / צילום: איל יצהר

שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, מקדמים קרנות נאמנות שישקיעו בחברות ציבוריות ופרטיות על טהרת ההיי-טק

השר כחלון אישר את נוסח התקנות להקמת קרנות טכנולוגיה עילית. קרן טכנולוגיה עילית היא מכשיר ייחודי המתמחה בהשקעות בחברות היי-טק ישראליות העוסקות במחקר ובפיתוח, לרבות כאלה שאינן נסחרות בבורסה. המהלך יכניס כסף ישראלי לענף שרובו ככולו ממומן מכסף אמריקאי. כך יוכל הציבור בישראל לקחת חלק במגזר ההייטק הישראלי. בשנת 2015 הניבו אקזיטים ישראליים 9 מיליארד דולר והציבור בישראל כמעט ולא נהנה מההצלחה, היות ורוב בעלי המניות אינם תושבי ישראל.

שר האוצר ציין היום (ד') עם פרסום ההודעה המשותפת כי  "הקמת קרנות נאמנות ממוקדות בהיי-טק תעודד השקעה של הון ישראלי בחברות היי-טק, תייצר חלופה לאשראי הבנקאי המממן את המגזר העסקי, לתחרות על מקורות ההון, לתעסוקה וצמיחה כלכלית וכן תביא לחלופות השקעה אטרקטיביות. הקרנות יהוו כלי חשוב להגדלת המסחר בבורסה בחברות הנסחרות, מה שייתן זריקת מרץ גם למחזורי המסחר".

יו"ר הרשות הוסיף: "זהו צעד נוסף במסגרת סדרה של מהלכים שאושרו לאחרונה בכנסת לטובת עידוד פעילות חברות טכנולוגיה בישראל. הקמת הקרנות תסייע לקידום תחום ההיי-טק כקטר הצמיחה של המשק ולעידוד גיוס הון באמצעות הבורסה, והן יסייעו בהשארת מרכז פעילותן של חברות ההיי-טק בישראל".