ביה"ד לעבודה הורה לעובדי חברת החשמל להפסיק העיצומים

(עדכון) - החברה הודיעה הבוקר כי בעקבות עיצומי העובדים אין קבלת קהל במחוזות דן, ירושלים ובאר שבע ■ ביה"ד הורה לחברת החשמל להקפיא את הפיטורים של עובדים זמניים עד לדיון מחר בבוקר

בניין חברת החשמל / צילום: איל יצהר
בניין חברת החשמל / צילום: איל יצהר

בית הדין לעבודה הורה לעובדי חברת החשמל להפסיק את העיצומים שהם נקטו הבוקר, ולחברת החשמל הורה להקפיא את הפיטורים של עובדים זמניים עד לדיון מחר בבוקר. החלטת ביה"ד התקבלה בעקבות פניית חברת החשמל. 

כזכור, חברת החשמל הודיעה הבוקר כי בשל עיצומים בהם נוקטים עובדי החברה, אין קבלת קהל סדירה במחוזות דן, ירושלים ובאר שבע. כמו כן, מרכז השירות 103 במחוז דן עובד במתכונת תקלות בלבד.

הנהלת החברה התייחסה לעיצומי העובדים וציינה כי היא "רואה בחומרה את הצעדים עליהם הורה ארגון העובדים, אשר מבקש לסכל את פעולות ההתייעלות בהן מבקשת ההנהלה לנקוט. החברה נמצאת בעיצומם של דיוני רפורמה ופועלת במקביל לנקיטתם של צעדי תהליך התייעלות הכרחיים כבר במהלך שנת 2016".

בהנהלה הוסיפו כי "לאור סירובו של ארגון העובדים לצעדי ההתייעלות שמבקשת החברה לנקוט בהוצאתם של מאות עובדים לפרישה מוקדמת, נאלצת חברת החשמל לסיים את עבודתם של עובדים זמניים אשר נקלטו מלכתחילה לתקופה של עד חמש שנים, ואשר בנסיבות שנוצרו החברה אינה יכולה להעבירם למעמד של עובדים קבועים. החברה תקצה תקנים לקביעות מתוך ראיה אסטרטגית של צרכי החברה ובכפוף לביצוע צעדי ההתייעלות המתחייבים. החברה מתנצלת בפני לקוחותיה על עיכובים אשר עלולים להתרחש במתן השירות בגוש דן".