דיווח מארה"ב: הרוגה ונפגעים רבים באירוע ירי בבירת טקסס

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי חמוש פתח באש במרכז העיר אוסטין שבטקסס ■ לפחות אדם אחד נהרג והמשטרה קוראת לציבור להתרחק מהזירה ■ לפי דיווחים ראשוניים במקום ישנם נפגעים רבים

 טרור / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טרור / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אדם חמוש פתח הבוקר (א') בירי אקראי לכיוונם של עוברי אורח במרכז העיר אוסטין שבטקסס, כך מדווחים כלי התקשורת בארצות הברית. על פי הדיווחים אישה אחת נהרגה ורבים נפצעו כתוצאה מהירי.

כוחות גדולים של משטרת אוסטין הגיעו למקום יחד עם צוותי רפואה. המשטרה הזהירה את התושבים באזור להישאר בבתיהם ולהתרחק מזירת האירוע. טרם התקבלו דיווחים על לכידתו של היורה. במקביל דווח על זירת ירי נוספת, אך טרם התברר אם מדובר במקרה ירי נוסף או בניסיון לעצור את היורה.

"לא ראינו אירועים מהסוג הזה בעבר", אמר דוריאן סנטיאגו שהיה עד להתרחשויות במקום. "אנחנו לא רגילים לסוג כזה של פשע באזור הזה".

ארצות הברית סובלת לאחרונה מאירועי ירי, חלקם על רקע פלילי. האירוע האחרון התרחש בתחילת החודש בדלאס, אז נורו חמישה שוטרים במהלך הפגנה של הקהילה האפרו-אמריקנית בעיר. כלי התקשורת בארה"ב טענו אז כי היורה, מיקה חבייר ג'ונסון, בן ה-25 שירת בעבר בצבא ארה"ב ואף הוצב באפגניסטן למשך תשעה חודשים. הוא נהרג במהלך חילופי האש עם המשטרה המקומית לאחר שרובוט משטרתי פוצץ מטען נפץ על הרכב בו שהה. במהלך המשא ומתן שקיים ג'ונסון עם השוטרים אמר הרוצח כי פעל לבדו ללא שום תמיכה. עוד הוסיף ג'ונסון כי הוא אינו משתייך לשום ארגון טרור וכי פעולותיו נבעו בריבוי מקרי הירי של שוטרים לבנים על אזרחים שחורים.