כנס ג'רני: התחרות שמאתרת את הסטארט-אפ הגדול הבא

עד כה, התחרות המתקיימת בפעם החמישית, הצליחה התחרות לייצר לא מעט סיפורי הצלחה: 30 החברות שהגיעו לגמר התחרות גייסו כ- 130 מיליון דולר

NSLComm - החברה הזוכה בתחרות בשנה שעברה / צילום: שאולי לנדנר, Studio Art
NSLComm - החברה הזוכה בתחרות בשנה שעברה / צילום: שאולי לנדנר, Studio Art

בימים אלה הסתיימה ההרשמה לתחרות הסטארט-אפים THE PITCH, המתקיימת השנה בפעם החמישית, בהובלת פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY, קרן ההשקעות פיטנגו והחברות IBM ואיסופ. בחמש שנות קיומה, הצליחה התחרות לייצר לא מעט סיפורי הצלחה: 30 החברות שהגיעו לגמר התחרות הספיקו כבר לגייס סכום כולל של כ-130 מיליון דולר, 6 חברות עשו ״אקזיט" ונמכרו.

כ-200 חברות סטארט-אפ צעירות, טרם גיוס הון מוסדי, ניגשו לתחרות. מתוכן, 24 חברות נבחרות יופיעו בחצי הגמר בזאפה בהרצליה ב-5 בספטמבר 2016, בפני האנג'לים המובילים בשוק ונציגים של כל קרנות הון הסיכון הפועלות בישראל, מקומיות וזרות. 7 חברות יבחרו להופיע בגמר מעל במת כנס ה-JOURNEY, שיתקיים השנה ב-28 בספטמבר מול כ-2,000 בכירים מעולם ההיי-טק הישראלי והבינלאומי.

בתחרות ישפטו רמי ברכה, שותף בקרן פיטנגו; ד"ר קירה רדינסקי, שמכרה את סיילס פרדיקט החודש ל-eBay ומכהנת שם כמדענית הראשית; דובי פרנסיס, שותף מנהל ב-SGVC; וריק קפלן, מנכ"ל IBM ישראל.

נעם קנטי, שותף בכיר ב-EY, מנחה התחרות ומנהל התכנית, ציין שייחודה הוא בהשקעה העצומה בהכשרת החברות הצעירות ובכך שהיא משתפת את כלל קהילת הון הסיכון: משקיעים פרטיים, קרנות, מנהלים ויזמים, בבחירת החברות והכשרתן, ובדרך זו משקפת היטב את הטרנדים החמים, עם היווצרותם.

24 החברות שעלו לשלב חצי הגמר, יחלו בשבוע הבא תהליך הכשרה אינטנסיבי של כחודש. לכל חברה מוצמד מנהל בכיר מאחת הקרנות שיעזור לה לחדד את הצגת הסיפור שלה, באופן שיאפשר למשקיעים להבין את הפוטנציאל, תוך הדגשת הפרמטרים החשובים. בנוסף יעברו החברות סדנאות אישיות וקבוצתיות עם מומחים מקצועיים שידריכו אותם כיצד להציג בפני קהל .

ד"ר רז יצחקי, מנכ"ל NSLComm, הזוכה בתחרות בשנת 2015: "הזכייה בתחרות הייתה הפרס הקטן בתהליך שעברנו. הזכייה הגדולה הייתה התהליך עצמו; הגיבוש והזיכוך של מהות החברה - מה אנחנו עושים, מה אנחנו לא עושים, מי אנחנו. בסופו של דבר, בזכות התהליך, החשיפה האדירה שקיבלנו והמנטור (יונתן) מטעם JVP, סגרנו סיבוב השקעה תוך חודשים ספורים מתום התחרות, כאשר המשקיעה העיקרית הייתה JVP עצמה יחד עם קרן Liberty Israel Venture Fund".

לפרטים והרשמה לכנס ה-JOURNEY: לחצו כאן