האוצר מבקש לדחות יישום חוק יום לימודים ארוך בעוד 5 שנים

על פי דברי ההסבר להצעת החוק, נוספו ממילא שעות לימוד במערכת החינוך ברפורמות אחרות

ספרי לימוד בחנות / צילום: שלומי יוסף
ספרי לימוד בחנות / צילום: שלומי יוסף

זה כבר הפך לריטואל: גם במסגרת חוק ההסדרים הנלווה לאישור תקציב המדינה לשנים 2017-2018, מבקש משרד האוצר לדחות פעם נוספת את היישום של חוק יום לימודים ארוך שעבר סופית בכנסת עוד בשנת 1997.

באוצר לא מסתפקים בדחייה הנוגעת לתקופת התקציב הקרוב, אלא מבקשים לדחות בחמש שנים שלמות - "משנת הלימודים התשע"ח לשנת הלימודים התשפ"ג".

על פי דברי ההסבר שנוסחו על ידי אנשי אגף התקציבים באוצר, במערכת החינוך נוספו ממילא שעות לימוד בזכות רפורמות כמו "אופק חדש" בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. עוד מציינים באוצר כי במסגרת האימוץ (החלקי) של המלצות ועדת טרכטנברג, ניתן סבסוד לצהרונים עד השעה 16:00 בגני ילדים ובכיתות א'-ב', זאת ביישובים השייכים לאשכולות הסוציו-אקונומיים החלשים ביותר (1-3).

מה שלא מספרים באוצר זה שאותה ועדת טרכטנברג המליצה לסבסד את כלל הצהרונים בארץ ללא יוצא מן הכלל, וכי הממשלה אימצה תחילה את ההמלצה הזו אבל חזרה בה בתקופתו של יאיר לפיד כשר האוצר.

"מדיניות המחוקק במשך שנים ארוכות לדחות את השלמת החלתו ויישומו של החוק לוותה במדיניות של הארכת יום הלימודים והוספת שעות לימוד במסגרת רפורמות ותוכניות מגוונות אחרות שנמצא לנכון כי ראוי לקדם", הוסיפו באוצר.

תחת הסעיף "נתונים כלכליים והשפעה על משק המדינה", נכתב: "אין".