חברות ספורט מישראל מנסות להגיע ל-NBA

משלחת שארגן מכון היצוא קיימה פגישות עם גורמים בארה"ב

איצטדיון של קבוצת לוס אנג'לס לייקרס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
איצטדיון של קבוצת לוס אנג'לס לייקרס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עם טכנולוגיות מתקדמות שכוללות חיישנים לניטור של פעילות מתאמנים וספורטאים מקצועיים; מערכות לניתוח בווידאו של מהלכי משחק בזמן אמת ואמצעים להידוק הקשר בין קבוצות ספורט לבין אוהדיהן - 13 חברות ספורט מישראל מנסות לחדור לשוק האמריקאי ולפוטנציאל עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

בזמן שבמשחקים האולימפיים בריו עיקר ההישגים הישראליים, לפחות בינתיים, הם בתחום האבטחה הנרחבת שנעשית בעזרת מערכות מתוצרת כחול-לבן, במשרד הכלכלה ובמכון היצוא מקווים שחברות ספורט מישראל יגיעו אל האולימפיאדה שתיערך ב-2020 בטוקיו: בינתיים, הנספחויות המסחריות של משרד הכלכלה בניו יורק ובסן פרנסיסקו מנסות לחשוף את תעשיית מוצרי הספורט הישראלית לשוק שמגלגל על פי הערכות מאות מיליוני דולרים בשנה ולתווך בעסקאות.

בימים האחרונים יצאה משלחת ראשונה, ביוזמת משרד הכלכלה ומכון היצוא, של חברות מוצרי ספורט מישראל לארה"ב, שם נקבעו לנציגיהן מאות פגישות עם בכירים בליגות הספורט המובילות, בהן גם ליגת הכדורסל NBA, ליגת הפוטבול NFL, ליגת ההוקי NHL וליגת הבייסבול MLB. הפגישות כללו גם הצגת מערכות ומוצרים לראשי קבוצות שמשתתפות בליגות אלה ולמשקיעים בענפים השונים ובחברות תקשורת המשדרות משחקי ספורט.

"הפוטנציאל אדיר", אמרה היום (ג') ל"גלובס" הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בניו יורק, נילי שלו: "החברות הישראליות זכו לעניין רב מצד גופי מדיה בארה"ב ומצד קרנות הון סיכון ואנג'לים שמעורבים בענפים אלה, ונוצרו קשרים ראשוניים לקראת המשך התנהלות. אחד המדדים שלנו לעניין הרב שלו זוכות הטכנולוגיות הישראליות הוא ההיקף הגדול של המפגשים שהתקיימו. האמריקאים לא אוהבים לבזבז זמן, ואחת האינדיקציות שלנו לעניין הרב שמושכות הטכנולוגיות הישראליות הוא תשומת הלב הרבה שהן קיבלו".

"לא מדובר רק בטכנולוגית ייעודיות לעולם הספורט או לשידורי הספורט, ואלה שמוצעות לשוק האמריקאי כוללות בין השאר טכנולוגיות שמאפשרות אופני חיבור חדשים בין מותגי הספורט לבין האוהדים של הקבוצות בענפים השונים", אומרת מנהלת ענף המדיה הדיגיטלית במכון היצוא, לי אבירם שושני: "בנובמבר נעשה פעילות דומה בגרמניה ובספרד, לאחר שפעילות ראשונה בתחום נעשתה כבר לפני כשנה בלונדון".

לדברי הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בסאן פרנסיסקו, גילי עובדיה, "זאת הזדמנות יוצאת דופן לחברות ישראליות להשתלב בשוק חדש שבו פועלים השמות הגדולים בתעשייה ולפעול מול הקבוצות המובילות בארה"ב, ומול קרנות הון הסיכון המרכזיות בעמק הסיליקון".בין החברות הישראליות שהשתתפו במשלחת לארה"ב: Platica, wsc, Pixellot ועוד.