אחרי 4 שנים: שטייניץ מחדש את חיפושי הגז במי ישראל

מועצת הנפט אישרה היום את אזורי החיפוש החדשים לגז ולנפט במים הכלכליים של ישראל ■ עפ"י ההמלצה, בשלב הראשוני ישווקו 24 בלוקים בהליך תחרותי בינלאומי

מועצת הנפט הכפופה למשרד האנרגיה, המים והתשתיות אישרה היום (ג') את חלוקת אזורי החיפוש החדשים במים הכלכליים של ישראל. המלצותיה של המועצה התקבלו לאחר 4 שנים שבהן היה הים סגור לחיפושים, ובהמשך להנחייתו של שר האנרגיה, שטייניץ, לחדש את החיפושים במים הכלכליים של ישראל.

על פי ההמלצה של המועצה לשר האנרגיה, ישווקו בשלב הראשוני 24 בלוקים בהליך תחרותי בינלאומי, הקורא לחברות אנרגיה להשתתף במכרז ולקחת חלק בחיפושי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל.

המועצה בחרה 24 בלוקים פוטנציאליים, כאשר הגודל של כל שטח מגיע עד ל-400 קמ"ר. חלק מהשטחים נמצאים בסמוך לתגליות הגז הגדולות אשר נמצאו בעומק מים של 1.5-1.8 ק"מ.

על פי המלצת הסקר הסביבתי האסטרטגי שערך המשרד, הבלוקים יהיו במרחק של לפחות 7 ק"מ מקו החוף. החלטת המועצה התבססה על מחקר בלתי-תלוי אשר בוצע לאחרונה עבור המשרד וקבע כי קיימים משאבים בהיקף כולל של 6.6 מיליארד חביות נפט וכ-2,137 במ"ק של גז טבעי, שטרם התגלו באגן הימי של ישראל (YTF in Place, Best Guess P50).

"המלצות המועצה לגבי השטחים לחיפושי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל מהוות צעד משמעותי והכרחי לפיתוחו של משק הגז הישראלי. מדובר במהלך חשוב מאוד, הצפוי לעודד חברות אנרגיה בינלאומיות להשקיע במשק הגז הטבעי בישראל", אמר שר האנרגיה, יובל שטייניץ, בתגובה לפרסום ההמלצות.