אורי ששון זכה בארד, 2 מדליות לישראל לראשונה מאז 2004

(עדכון) - הג'ודוקא הישראלי זכה במדליה השנייה של ישראל במשחקים האולימפיים של ריו 2016, לאחר שספג עונש אחד לעומת שני עונשים שספג יריבו הקובני בקרב בבית הניחומים

אורי ששון ומנכ"ל רב בריח שמואל דונרשטיין / צילום: אייל טואג
אורי ששון ומנכ"ל רב בריח שמואל דונרשטיין / צילום: אייל טואג

ערב נפלא לאורי ששון: הג'ודוקא הישראלי, שיחגוג בעוד שישה ימים את יום הולדתו ה-26, זכה הערב (שישי) במדליית ארד בתחרות מעל 100 קילוגרם. ששון עשה את זה אחרי שניצח בקרב על המדליה בבית הניחומים את אלכס גרסיה מנדוסה הקובני בזכות זה שהוא ספג עונש אחד לעומת שני עונשים שספג יריבו. זוהי מדליית ארד שנייה השבוע של ישראל מבית הניחומים בג'ודו, אחרי שירדן ג'רבי עשתה את זה מוקדם יותר השבוע במשקל של עד 63 קילוגרם.

כל המדליות של ישראל באולימפיאדה:

1992: יעל ארד זכתה במדליית הכסף בג'ודו. יממה לאחר מכן, אורן סמדג'ה גרף את מדליית הארד, אף הוא על מזרן הג'ודו.

1996: גל פרידמן, הישראלי היחיד שזכה בשתי מדליות אולימפיות, סיים עם הארד בשייט.

2000: ביום התחרויות האחרון, מיכאל קלגנוב זכה במדליית ארד בחתירה.

2004: גל פרידמן הפך לישראלי הראשון והיחיד עד היום עם מדליית זהב. אריק זאבי השיג מדליית ארד, השלישית של הג'ודו.

2008: שחר צוברי סיים עם מדליית הארד בשייט.

2016: ירדן ג'רבי הקפיצה מדינה שלמה עם מדליית ארד בג'ודו, עד 63 ק"ג.

קרב על מדליית הארד - אלכס גרסיה מנדוסה (קובה)

הקרב יצא לדרך, המנצח יילך עם מדליית הארד, המפסיד יישאר בלא כלום. ששון פתח חזק והפיל את הקובני, אבל לא מספיק טוב ולא קיבל ניקוד. אחרי דקה ו-6 שניות הקובני קיבל עונש. שתי דקות לסיום הקרב הקובני הפיל את ששון, אבל לא יצא מזה כלום. דקה לסיום הקרב שני הג'ודוקות קיבלו עונש.

חצי הגמר - מול טדי רינר (צרפת)

ששון לא יכול היה לטדי רינר האגדי - ששולט ביד רמה במשקל מעל 100 ק"ג. הצרפתי בן ה-27 זכה בכל תחרות בה הוא השתתף בשנים האחרונות, כולל אליפויות עולם ואולימפיאדת 2012. ההפסד האחרון שלו היה בספטמבר 2010 ומאז הוא ניצח ב-126 קרבות ברציפות. ששון נלחם, נאבק בכל כוחו, אבל זה לא היה מספיק וממש בשנייה האחרונה של הקרב הוא נפל קורבן לתרגיל פנטסטי של רינר והפסיד.

הקרב יצא לדרך. רינר פתח אגרסיבי מאוד. ששון ניסה לעשות תרגיל, אבל מעד ולא הצליח להזיז את הצרפתי. אחרי דקה בקרב יש בעיקר גישושים. אחרי דקה וחצי קיבל ששון עונש על פאסיביות. אחרי שתי דקות ששון ניסה לבצע תרגיל, אבל רינר נפל על הבטן והישראלי לא זכה בנקודות. רינר קיבל עונש בעצמו דקה לסיום הקרב. ממש על הבאזר ואחרי חמש דקות של קרב שקול מאוד, הצליח הג'ודוקא הצרפתי האגדי לתפוס את ששון, להשליך אותו לאחור בצורה נהדרת ולהשיג ווזארי, שסידר לו את הכרטיס לגמר. ששון עם קרב נפלא ויתחרה על הארד.

רבע הגמר

ברבע הגמר, כשהוא יודע שגם במקרה של הפסד הוא יעבור לבית הניחומים, ששון התמודד עם ההולנדי רוי מאייר, שכבר התגלה כיריב קשה יותר. 2:47 דקות בתוך הקרב, ששון קיבל עונש על כניסת סרק, אבל דקה ושנייה לסיום הוא הצליח פעם נוספת להיכנס לתרגיל שהוא כל כך אוהב ולהעיף את מאייר, מה שהקנה לו ווזארי ואת הכרטיס לחצי הגמר!

שמינית הגמר

בקרב השני פגש ששון את מאצ'יי סרנאצקי הפולני. גם הפעם ששון פתח קצת בהססנות וכך גם יריבו, מה שהוביל דקה ותשע שניות מפתיחת הקרב לעונש לשניהם על פאסיביות. 35 שניות נוספות חלפו וששון, בתרגיל דומה לזה שהצליח בסיבוב הראשון, הטיל את סרנאצקי בווזארי מצוין ועלה ליתרון 0:10. עד לסיום הקרב ששון בעיקר שמר על יתרונו ולא אפשר לפולני להיכנס לתרגילים.

סיבוב 1

הקרב הראשון, מול אסלאם א-שיהאבי המצרי, נפתח בצורה די מנומנמת, בעיקר מכיוונו של ששון, שהתקשה להיכנס לתרגילים. בסופו של דבר, הסטטיות הזו עלתה לששון בעונש מצד השופט, 1:35 מהפתיחה. מיד עם חידוש הקרב לאחר העונש, ששון נכנס לתרגיל מצוין והטיל את א-שיהאבי בווזארי מוצלח. 1:36 לסיום הקרב, עוד מהלך מצוין של ששון הסתיים בווזארי שני, ששווה איפון וניצחון.

מיד עם סיום הקרב קרא מאמנו של ששון אורן סמדג'ה לעבר חניכו "לך אליו, תלחץ לו את היד". גם יושב ראש האיגוד משה פונטי צעק לעבר ששון "תיגש אליו אתה, תלך אליו, תלחץ לו את היד", אבל המצרי נרתע לאחור וסירב ללחוץ לישראלי את היד באופן מופגן, ובירידה לחדרי ההלבשה ספג קריאות בוז מהקהל המקומי על האקט הלא ספורטיבי.