אלה החברות המובילות בתעשייה על-פי מחזור מכירות

דירוג Dun's 100 לשנת 2016 מגלה יציבות יחסית לעומת השנה שעברה ■ טבע מובילה את הרשימה, כאשר שינויים משמעותיים ניתן לראות במקרה של אלביט ובזן

בניין טבע בכפר סבא / צילום: תמר מצפי
בניין טבע בכפר סבא / צילום: תמר מצפי

גם בשנת 2016 חברת טבע  מובילה את דירוג החברות המובילות בתעשייה של Dun's 100. בדירוג, שנקבע על-פי מחזור מכירות, אין שינויים דרמטיים לעומת השנה שעברה, אולם אלה, כמו גם העקביות והיציבות של רוב החברות, מעניינים.

כאמור, טבע תעשיות פרמצבטיות נמצאת גם השנה בראש הרשימה עם מחזור מכירות של 76.4 מיליארד שקל, גידול של 5.3% לעומת אשתקד. אחוז המכירות בחו"ל מכלל המכירות של החברה, עומד על 96.4%.

במקום השני בדירוג נמצאת חברת החשמל לישראל, אשר עקפה השנה את בזן (בתי זיקוק לנפט) הנמצאת במקום השלישי. חברת החשמל סיכמה את השנה שעברה עם מכירות בסך 23 מיליארד שקל, לעומת 21.3 לבזן. עבור חברת חשמל מדובר שצניחה של 8.9% בהשוואה לאשתקד, ואילו בבזן עסקינן בקיטון של 36.1% - הנובע בעיקר מירידת מחירי האנרגיה והנפט הגולמי. תנאים אלה הפוגעים בתחרות, השפיעו גם על היצוא של בזן, כאשר 44.5% מהמכירות מיועד ליצוא.

חברת כיל, השייכת לחברה לישראל, נמצאת השנה כמו גם אשתקד, במקום הרביעי בדירוג עם מכירות של 21 מיליארד שקל, קיטון של 3.9% לעומת אשתקד. 95.6% מכלל מכירות החברה מיועד ליצוא.

את המקום החמישי תופסת חברת הטכנולוגיה והשבבים אינטל. גם היא שומרת על יציבות מבחינת המיקום. אינטל סיכמה את השנה עם מכירות בסך 15.9 מיליארד שקל, גידול של 4.8% בהשוואה ל-2015.

אחריה, במקום השישי, נמצא התעשייה האווירית, שמכירותיה השנה מסתכמות בסך 14.4 מיליארד שקל, צמיחה של 5.3%.

קפיצה משמעותית בדירוג ניתן לראות במיקום של אלביט מערכות. בשנת 2015 דורגה החברה במקום העשירי, ואילו השנה היא טיפסה למקום השמיני (מיד אחרי אמדוקס), עם מכירות בסך 12 מיליארד שקל, וצמיחה של 14%. גידול זה נובע מעלייה במכירות באזור אסיה, בתחום הטנקים בעיקר, מה שתרם למחזור ההכנסות ולגידול ברווח הנקי של החברה.

אלביט עקפה השנה את ישקר (מכירות בסך 12 מיליארד שקל) ואת אדמה (מכתשים לשעבר, עם מכירות בסך 11.9 מיליון שקל).

את דירוג 20 החברות המובילות חותמת, השנה כמו גם בשנה שעברה, חברת אסם, עם מכירות בסך 4.1 מיליארד שקל.

החברות המובילות בתעשייה 28 8 16
 החברות המובילות בתעשייה 28 8 16