זעם במחנה הציוני בעקבות הפרסום על חידוש המגעים עם נתניהו

בעקבות הפרסום בחדשות 2 על חידוש השיחות בין הרצוג ונתניהו תקפו חברי הכנסת אראל מרגלית וסתיו שפיר את ראש המפלגה ■ שפיר אף קראה לו להתפטר

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס

יממה לאחר הפרסום בחדשות 2 על חידוש המגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק (בוז'י) הרצוג, בכירי המפלגה תוקפים בחריפות את ראש המפלגה וחלקם אף קוראים לו לפרוש מתפקידו. מובילי המתקפה הם חברי הכנסת אראל מרגלית וסתיו שפיר, שהגיבו למהלך על אף ההכחשות הגורפות מצדו של הרצוג. בתוך כך מעריך גורם פוליטי כי ייתכן שהרצוג שוב קיבל הצעה מעליבה מנתניהו ולכן מכחיש את עצם קיום המגעים.

ח"כ מרגלית, שהוביל את סיכול הניסיון הקודם, הגיב לדיווחים על חידוש המגעים בין הרצוג לנתניהו ואמר כי "לעבודה אסור לחזור לניסיונות חתרניים לתת יד להצלת נתניהו והממשלה הכושלת שלו".

"ממשלה שאיבדה שליטה על מחירי הדיור, הכלכלה, הביטחון האישי ובדרך לקראת התרסקות מדינית מול ארה"ב ובנות הברית של ישראל", הוסיף מרגלית. "כל אלה יחד עם חקירות רה"מ שעושה מופעי אינטימיות צבועה עם מערכות התקשורת זועקים לשמיים שאת נתניהו אסור להציל אלא להחליף ובהקדם. כמו שסיכלנו ניסיונות דומים בעבר נסכל גם את הניסיון החתרני הזה להצלת נתניהו גם הפעם".

ח"כ שפיר הצטרפה אף היא למתקפה, קראה להרצוג לפרוש והבהירה כי "אנחנו במחנה הציוני התחייבנו להילחם על החלפת הממשלה הרעה והכושלת הזו כדי לדאוג לעתיד בטוח לאזרחי ישראל, וכך עלינו לעשות". שפיר הוסיפה כי "מי שהתעייף או הפסיק להאמין ביכולת לנצח את הימין - שיתכבד וילך הביתה. אני מבטיחה לעשות הכל כדי לבנות הנהגה ראויה שתוכל להוביל את המדינה".

בתוך כך, שוחח אמש (שבת) ח"כ עמיר פרץ עם הרצוג ושאל אותו לגבי הפגישה שדווחה לחידוש המגעים לכניסה לממשלה. בשיחה הכחיש הרצוג את הדיווח מכל וכל. פרץ טוען כי התנגד למו"מ קואליציוני ושאת הממשלה צריך להחליף ולא להצטרף אליה.

על פי הדיווח אמש ב"אולפן שישי", הפגישה החשאית בין הרצוג ונתניהו התקיימה בקיסריה. השניים הכחישו את הדברים אך גם עשו זאת בסיבוב הקודם. הרצוג אמר בתגובה לדיווח כי בילה במהלך סוף השבוע בקיסריה, אך במסגרת יום כיף עם רעייתו. הפעם הרצוג מידר את כולם - גם את חברי המפלגה שהיו במעגל הקרוב ביותר בסיבוב המגעים הראשון.