ירידה בקצב הגיוסים בקרנות המסורתיות לכ-180 מיליון שקל

ברקע לירידה בגיוסים: מגמה מעורבת בשוקי המניות ועליות באג"ח ■ עם זאת, קרנות אג"ח ממשיכות לשמור על המקום הראשון בראש טבלת הקרנות המגייסות - גיוס של 157 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

שבוע המסחר החולף נסגר במגמה מעורבת בשוק המניות בארץ, בעוד ירידות שערים ציינו את מדדי המניות בעולם. לעומת זאת, אגרות החוב הקונצרניות סיכמו את השבוע בעליות שערים, ואגרות החוב הממשלתיות הציגו אף הן עליות בהובלת האפיק הצמוד.

בעקבות המגמה המעורבת בשוקי המניות, קצב הגיוסים בקרנות המסורתיות יורד ומסתכם בכ-180 מיליון שקל. זאת, בהובלת קרנות אג"ח כללי, עם גיוס של 157 מיליון שקל בשבוע שעבר וקרנות מנייתיות עם גיוס של 130 מיליון שקל.

תעשיית קרנות הנאמנות כולה רשמה השבוע גיוסים של כ-42 מיליון שקל, המתחלקים לפדיונות של כ-135 מיליון שקל בקרנות הכספיות ולגיוסים של כ-170 מיליון שקל בקרנות המנוהלות ו-10 מיליון שקל בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

למרות המגמה המעורבת, הקרנות המנייתיות 1 גייסו השבוע כ-130 מיליון שקל, המתחלקים מחד, לגיוסים של כ-85 מיליון שקל בקרנות מניות בארץ וכ-60 מיליון שקל בקרנות הגמישות, ובניגוד לכך - קרנות מניות בחו"ל פדו כ-15 מיליון שקל.