עזריאלי: רווח נקי של 244 מיליון שקל ברבעון; עלייה ב-NOI

זאת לעומת רווח של 243 מיליון שקל ברבעון השני של 2015 ■ סך הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון ב-464 מיליון שקל, לעומת 444 מיליון שקל ברבעון המקביל

ענקית הנדל"ן המניב, קבוצת עזריאלי , סיכמה רבעון חיובי נוסף עם שיפור בפרמטרים התפעוליים המרכזיים שלה, ובשורה התחתונה יציבות ברווח הנקי שעמד על כ-245 מיליון שקל. בניטרול שערוכים גדל הרווח ב-6% ל-219 מיליון שקל.

בפילוח תרומת מגזרי הפעילות לרווחי הקבוצה בולטת פעילות המשרדים שהרווח התפעולי הנקי (NOI) מהם צמח ברבעון השני ב-8% ל-92 מיליון שקל, לצד צמיחה של 3% בפעילות הקניונים - האחראית לעיקר רווחיה, ל-193 מיליון שקל. לעומתם נמשכת החולשה בפעילות בארה"ב שרווחיה ירדו ב-12% ל-30 מיליון שקל.

סך ה-NOI (הכנסה תפעולית נטו) של הקבוצה לרבעון השני צמח ב-5% ל-321 מיליון שקל וה-NOI מנכסים זהים עלה ב-2% ל-313 מיליון שקל, וגם פה בולטת לחיוב פעילות המשרדים. תזרים המזומנים השוטף (FFO) המיוחס לפעילות הנדל"ן של הקבוצה צמח ברבעון השני ב-7% ל-232 מיליון שקל.

בסיכום מחצית השנה המגמה דומה, ובה בולט זינוק של 110% ברווח הנקי לכ-920 מיליון שקל, אחרי רבעון ראשון יוצא דופן עם רווחי שערוך בהיקף של 357 מיליון שקל במגדל שרונה ובקרקע עליה פעל בית "ידיעות אחרונות". בסיכום המחצית מדווחת עזריאלי על עלייה של 5% בפדיונות הקניונים שלה. לדברי המנכ"ך יובל ברונשטייןהדבר "משקף את הגידול בפעילות בכלכלה הישראלית והעלייה בתוצר ובצריכה הפרטית".

עזריאלי מחזיקה בישראל ב-16 קניונים ומרכזים מסחריים בשטח של כ-300 אלף מ"ר, 11 נכסי משרדים בשטח של כ-400 אלף מ"ר, בשבעה נכסי משרדים בארה"ב בשטח של כ-200 אלף מ"ר ובשני בית דיור מוגן בשטח של כ-60 אלף מ"ר הכוללים כ-600 יחידות דיור.

לצד אלה בולטת פעילות הייזום שלה, הכוללת כיום 9 פרויקטים בהקמה בהיקף של כ-680 אלף מ"ר, שבחלקם צפויים לחזק משמעותית את הדומיננטיות שלה במרכז ת"א. בעזריאלי מעריכים כי בחודש הבא יחלו העבודות להרחבת מרכז עזריאלי הקיים באמצעות הקרקע הסמוכה שעליה פעל בית ידיעות אחרונות, וכן העבודות להקמת פרויקט עזריאלי TOWN על קרקע סמוכ הצפויה לעבור לידיה תוך כמה ימים מקופת חולים כללית. פרויקטים אלה מצטרפים לעזריאלי שרונה המוקם במתחם שרונה מול מרכז עזריאלי, בו הושקעו עד כה קרוב ל-1.3 מיליארד שקל.

ברונשטיין אמר היום בנושא כי "אנחנו חושבים שהאזור הזה, שמאוד נגיש לרכבת כבדה וקלה ולכניסה מאיילון, הוא האזור הטוב ביותר בתל אביב. בראיה של כמה שנים קדימה, מרכז העסקים של תל אביב יהיה באזור מרכז עזריאלי ושרונה". לדבריו, "בתחום המשרדים אנחנו רואים ביקושים מאוד גדולים באזור תל אביב ורואים את חברות ההייטק בהשכרות החדשות במגדל שרונה".

מניית עזריאלי התחזקה בקרוב ל-20% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של יותר מ-20 מיליארד שקל - החברה השביעית בגודלה בבורסה המקומית.