רפאל תמכור לצבא ליטא עמדות נשק מתקדמות ב-100 מיליון אירו

היקף העסקה כולה הוערך בכמעט 400 מיליון אירו ■ עמדות הנשק נשלטות מרחוק ומאפשרות גם שיגור של טילי ספייק מדויקים שמתוצרת רפאל

המערכת של רפאל SAMSON Mk 2/ צילום:רפאל
המערכת של רפאל SAMSON Mk 2/ צילום:רפאל

צבא ליטא יוצא לעסקת ההצטיידות הגדולה ביותר שלו בתחום היבשה - ורפאל מערכות לחימה הישראלית מרוויחה: היום (ב') הודיעה החברה הביטחונית שבבעלות המדינה כי חתמה על עסקה שבמסגרתה תספק לצבא ליטא עמדות נשק מתקדמות הנשלטות מרחוק ומאפשרות גם שיגור של טילי ספייק מדויקים שמתוצרתה.

מדובר בעמדות נשק מהדגם SAMSON Mk 2, שיינשאו על גבי 88 משוריינים מהדגם BOXER שיסופקו לכוחות הרגלים הליטאים בידי הקונגלומרט ההולנדי-גרמני ARTEC. במסגרת העסקה שעליה דיווחה רפאל, היא עתידה להיות קבלן משנה של ARTEC, ועמדות הנשק יותאמו באופן שניתן יהיה להתקין עליהן סוגים וגדלים שונים של נשק.

חלקה של רפאל בעסקה הוערך היום בידי גורמים בשוק הביטחוני בכ-100 מיליון אירו והיקף העסקה כולה הוערך בכמעט 400 מיליון אירו. גורמים בשוק אמרו כי מדובר בעסקה ראשונה של חברת רפאל בליטא וכי עמדות הנשק יסופקו במהלך שנת 2017.

בהודעה שפרסמה היום רפאל נאמר כי עמדות הנשק שיסופקו לצבא ליטא יכללו תותח 30 מ"מ ומקלט מקביל בקוטר של 7.62 מ"מ. טילי הספייק שניתן יהיה לשגר מעמדות אלה יהיו מדגם ספייק LR המשמשים לטווחים של כ 4 קילומטר וידועים בכושר הדיוק הרב שלהם.

25 מדינות

עמדות נשק של רפאל נמכרו כבר ביותר מ-25 מדינות ברחבי העולם ומשמשות צבאות במגוון פלטפורמות, יבשתיות וימיות. בחברה אמרו כי מדובר בעמדות נשק שלהן חתימה נמוכה ודיוק גבוה - וניתן להטעין אותן מתחת לצריח הרכב הקרבי שבאמצעותו הן נישאות, כדי למזער את הסיכוי של פגיעה בהן ולהעלות את רמת השרידות של הכלי ואנשי צוותו תוך שמירה על רצף תפקודי בעת משימה.

"העסקה בליטא מעידה על ההובלה של רפאל בתחום מערכות היבשה בעולם", מסר היום סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת היבשה בחברה, משה אלעזר: "מדובר במערכות שמספקות יכולת שרידות, תמרון וקטלניות לצבאות במחירים תחרותיים, וזאת בהתאמה של דרישות לצרכים הפרטניים של המשתמשים בהם. אנחנו גאים להיות חלק אינטגרלי מתכנית ההצטיידות היבשתית הגדולה ביותר של צבא ליטא עם עמדות הנשק וטילי הספייק שלנו. הם יהוו עבור צבא ליטא מכפיל כוח משמעותי".