שטייניץ טס ללונדון וסינגפור לעודד חברות להתמודד במכרז הגז

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, ומנכ"ל המשרד, שאול מרידור, ייצאו היום לכנס אנרגיה ב-Road Show בלונדון ולאחר מכן לכנס דומה בסינגפור

יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר
יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, ומנכ"ל המשרד, שאול מרידור, ייצאו היום (ד') לכנס אנרגיה ב-Road Show בלונדון ולאחר מכן לכנס דומה בסינגפור

בכנסים יציגו שר האנרגיה ומנכ"ל משרדו מידע מקיף בנוגע לפוטנציאל הגז בישראל, זאת מתוך מטרה לעודד חברות בינלאומיות להתמודד על מכרזים לקבלת רישיון קידוח בשטחי המים הכלכליים של המדינה. 

נזכיר כי לפני חודש מועצת הנפט פרסמה את חלוקת המים הכלכליים ל-24 שטחי היתרמוגדרים (בלוקים) שיוצעו לחברות אנרגיה בינלאומיות בהליך מכרזי.

החלוקה מהווה המשך להכרזתו של שר האנרגיה, יובל שטייניץ, מלפני חודשיים על כוונתו לפתוח את המים הכלכליים של ישראל לחיפושים חדשים, לאחר ארבע שנות הקפאה.

24 הבלוקים, הזהים בגודלם לשטחי "היתר חיפוש" שהיו נהוגים עד כה (עד 400 קמ"ר), נבחרו על -פי מידע סיסמי וגיאולוגי, ויהיו מרוחקים לפחות 7 ק"מ מקו החוף. 

בנובמבר הקרוב הממשלה ורשות ההגבלים העסקיים אמורים לפרסם את תנאי הסף שבהם יידרשו לעמוד החברות שייגשו למכרזים. סיום ההליך התחרותי מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2017.