צפו: הרוויח השנה 32 מיליון דולר- ועל מה בזבז את הכסף?

למדליסט האולימפי שגם הספיק לככב לאחרונה בשערוריות סליזיות בריו יש הרבה סיבות טובות להמשיך לחייך: הוא מרוויח עשרות מיליונים בשנה, ונראה שלא חסר לו על מה לבזבז אותם ■ קבלו הצצה לחיי הפאר של האדם המהיר בתבל

32.5 מיליון דולר, זה הסכום שנכנס לחשבון הבנק של יוסיין בולט רק בשנה האחרונה, שבה התאמן לקראת האולימפיאדה בריו. בולט בנה את ההון שלו על כספי זכייה בתחרויות ריצה ועל חוזים שהוא סוגר מול ספונסרים אחת מהן היא חברת פומה שממנה החל מ 2002 הוא מרוויח בכל שנה 10 מיליון דולר חוזה שיימשך עד לשנת 2025.

במרוצים שהוא משתתף בהם מרוויח בולט כ-10,000 דולר למירוץ, אבל את הכסף הגדול באמת הוא עושה מאירועים מסחריי כשהוא מקבל עד כ-400,000 דולר רק כדי להיות נוכח באירוע. עוד הכנסה מטורפת של בולט מגיעה מדמותו במשחק המובייל "טמפל ראן" (Temple Run), שזכה ליותר ממיליארד הורדות. אז עד כאן הכנסות עכשיו נעבור לתחום ההוצאות שגם שם יש לאצן מה להפגין.

אמנם לכוכב ניתנה במתנה GT-R בצבע זהב מחברת ניסאן לאחר שזכה בשלוש מדליות זהב באולימפיאדת לונדון ב-2012. אבל בגלל שהוא צריך להתנייד לא רק בין ערים אלא גם בין מדינות ויבשות, בולט מוציא הרבה מהכסף שלו על טיסות במטוס פרטי. בולט גם קנה לעצמו אחוזה עצומה בג'מייקה בעיר הבירה קינגסטון שהפכה לאחת מההוצאות הכי גדולות שלו. הסכום המדויק מעולם לא פורסם, אבל ברור לכולם שמדובר במיליונים.

כדי שלא יחסר לו, הוא גם קנה בית באיי הבאהמה שם הוא אוהב לנפוש ולנוח. בולט גם אוהב להוציא כסף על אלכוהול ומסיבות. ב-2015 לדוגמה דווח שהזמין במועדון לילה 13,000 דולר על וודקה. אגב, בולט גם אוהב להחזיר לחברה. המדליסט תורם באופן קבוע ציוד ספורט לתיכון שבו למד בג'מייקה ובשנה שעברה העניק לבית הספר 1.3 מיליון דולר ובשנת 2013 הוא החזיר בענק לקהילה שלו כשתרם 4 מיליון דולר לשיפוץ מכון לשירותים רפואיים.

ממש לא מזמן בולט חגג יום הולדת 30, וזה אומר כמובן שהגיל מתחיל להשפיע על מהירות הריצה שלו. נכון לעכשיו הוא מתכנן לפרוש אחרי אליפות העולם ב-2017, מה שייתן לו עוד שנה להרוויח היטב מספונסרים ואירועים שונים.