בכיר במשרד החקלאות הושעה בשל תובענה על ניגוד עניינים

אברהם בן-שושן, סגן מנהל יחידת הפיקוח על החי והצומח במשרד החקלאות, הושעה מעבודתו בעקבות הגשת תובענה נגדו בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה

אברהם בן-שושן, סגן מנהל יחידת הפיקוח על החי והצומח (פיצו"ח) במשרד החקלאות, הושעה אתמול (א') מעבודתו בעקבות הגשת תובענה נגדו בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה.

התובענה כוללת אישומים על פעילות בניגוד עניינים, עבודה ללא היתר והתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. הפרשה נחשפה בסדרת כתבות ב"גלובס" ("חשש לניגודי עניינים בקרב מנהלים במשרד החקלאות", 13.4.16, למשל).

יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות מונה כ-60 חוקרים, ולהם סמכות לחקור, לעצור ולהחרים סחורות. היחידה הוקמה כדי למנוע הברחות של תוצרת חקלאית ובשר מהשטחים לישראל, וכדי לפקח על התרופות הווטרינריות ותקינות הטיפול התעשייתי והשינוע של בשר, דגים וביצים, והיא אחראית גם על מניעת התעללות בבעלי חיים.

על-פי כתב התובענה, בן-שושן, ממושב צפרירים, ניצל שלא כדין את הגישה שקיבל למאגרי מידע ממשלתיים שונים. ב-74 מקרים הוא ביצע במחשב משרד הפנים שאילתות שלא כדין ולא לצורכי עבודתו. השאילתות בוצעו ביחס לעצמו, בני משפחתו, קרוביו ומכריו.

עוד נטען כי במשך 4 שנים הפעיל בן-שושן חברה פרטית בבעלותו בשם "מיטב הירק למהדרין בע"מ", עם אחיו, אשר בן-שושן, לשיווק תוצרת חקלאית לרשתות שיווק שונות. זאת, ללא שקיבל היתר עבודה פרטית ובמצב של חשש לניגוד עניינים במילוי תפקידו במשרד החקלאות.

בנוסף, בן-שושן התמנה כחבר הנהלה של אגודת "מימי מבואות ירושלים" במטה יהודה. בתובענה נאמר כי פעילותו של בן-שושן נעשתה במשך 3 שנים, "תוך חשש לניגוד עניינים בתפקידו במשרד החקלאות, וכל זאת ללא קבלת היתר כנדרש".

עוד נטען כי בן-שושן השתמש ברכב הממשלתי לצורך "עבודה צדדית", ולפי התובענה נראה כי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, בראשות אסף רוזנברג, ביצע מעקב אחרי בן-שושן. בתובענה ננקבו תאריכים מדויקים, ונאמר כי בן-שושן "עבד בחלוקת עיתונים בשעות שבין 3:30 ל-5:30 לפנות בוקר בכמה מושבים באזור בית-שמש, תוך שימוש ברכב הממשלתי שלא כדין ומבלי שקיבל היתר לעסוק בעבודה פרטית".

ממשרד החקלאות נמסר: "כמקובל, המשרד יפעל לפי הנחיית הנציבות בעניין".